مطالبات امام خامنه‌ای از مسئولان-۱۰/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

سخنگوی کمسیون انرژی مجلس: خنثی‌سازی تحریم‌ها از مسیر پالایشگاه‌های فراسرزمینی/ صادرات خدمات فنی مهندسی به ونزوئلا در دستور کار است

نخعی گفت: ما بخشی از نفت خودمان را با توجه به شرایط تحریمی می‌توانیم از طریق فرآیند پالایشگاه‌های فراسرزمینی به فروش برسانیم.
کد خبر: ۵۹۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۲ - 23June 2023

سخنگوی کمسیون انرژی مجلس: خنثی‌سازی تحریم‌ها از مسیر پالایشگاه‌های فراسرزمینی/ صادرات خدمات فنی مهندسی به ونزوئلا در دستور کار است«مصطفی نخعی» سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تلاش کارگزاران نظام برای دور زدن تحریم‌ها از طریق گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسو اظهار داشت: ما ظرفیت‌های مشترک بسیار خوبی با کشور ونزوئلا داریم، منابع غنی که ونزوئلا دارد و توان مهندسی که جمهوری اسلامی ایران دارد، دو کشور را به سمت عامل و همکاری تنگاتنگ سوق داده است.

نخعی خاطرنشان کرد: هر دو کشور محدودیت‌هایی در زمینه تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده دارند که ظرفیت‌ها و شرایط مشترک زیادی را برای دو کشور ایجاد کرده است، طبیعتاً همکاری‌های دو کشور بسیار می‌تواند در توسعه و رفع مشکلات اقتصادی موثر واقع شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما بخشی از نفت خودمان را با توجه به شرایط تحریمی می‌توانیم از طریق فرآینده پالایشگاه‌های فراسرزمینی به فروش برسانیم، در این سازوکار جمهوری اسلامی ایران در ازای ارائه خدمات فنی و مهندسی در حوزه صنعت نفت که به کشور ونزوئلا می‌دهد، سهام‌دار پالایشگاه‌های این کشور می‌شود و در فروش نفت آن سهیم می‌شود.

وی افزود: این توان برای مهندسین و متخصصین ایرانی وجود دارد که با تعمیر پالایشگاه‌های ونزوئلا آن‌ها را در مدار تولید قرار دهند، زیرا تجربیات بسیار خوبی طی سال‌های گذشته و در شرایط تحریمی بدست آورده‌ایم.

نخعی در پایان تأکید کرد: صرف حرکت در مسیر پالایشگاه‌های فراسرزمینی باعث می‌شود که ایران ارتباط تنگاتنگ اقتصادی، سیاسی و صنعتی با کشورهای آمریکای لاتین به ویژه ونزوئلا داشته باشد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها