رئیس مجمع نمایندگان استان فارس:

دستگاهها در راستای تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب کمک کنند

«علیزاده» با اشاره به شعار سال مدنظر رهبر معظم انقلاب گفت: انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها به معنای واقعی کمک کرده و مهار تورم صورت و رشدی جهشدار شکل بگیرد.
کد خبر: ۵۹۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰ - 21June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، «محسن علیزاده» رئیس مجمع نمایندگان استان فارس نیز امروز 31 خرداد در همایش ملی و دو روزه توانمندسازی بسیج مهندسین صنعت در شیراز با اشاره به شعار سال مدنظر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: انتظاری که در سال ۱۴۰۲ و پس از تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب در حوزه صنعت می‌رود این است که همه دستگاه‌ها به معنای واقعی کمک کرده و مهار تورم صورت و رشدی جهشدار شکل بگیرد.

محسن علیزاده به موضوع توسعه کسب و کارها پرداخت و گفت: توسعه کسب و کارها و افزایش تولید نیازمند تامین مالی است و در کشور بالغ بر ۹۰ درصد توسط بازار پول انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال همه بانک‌‌ها باید در راستای تحقق شعار سال گام بردارند، تصریح کرد: منابع و مصارف در استان فارس همخوانی ندارد و متاسفانه رویه بانک‌ها تا قبل از غلط بوده است.

رئیس مجمع عالی بسیج استان فارس در ارائه آماری توضیح داد: بیش از ۶۰ درصد منابع بانکی در کشور در اختیار ۶۰ نفر است و بانکها به معنای واقعی بنگاه‌داری برای خود راه انداخته اند.

وی ادامه داد: در هشت بانک خصوصی تمامی اعضای هیئت مدیره توسط یک نفر مشخص می‌شوند که این تعارض منافع و حاکمیت یک نفر بر منابع ماست که نمی توان از آن انتظار مهار تورم و رشد تولید را داشت.

نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس با اشاره به اینکه باید مطالبه جدی از سوی همه دستگاه‌ها شکل گیرد، عنوان کرد: باید سند آمایش صنعت بصورت تخصصی و دقیق شکل بگیرد تا افق روشن 20 سال آینده مشخص شده و به نتیجه مطلوب برسیم.

وی از تمرکز غلط و باور نادرست در استان فارس گفت و توضیح داد: طی سالیان گذشته به غلط تمام تمرکز در استان فارس بر حوزه کشاورزی بوده که اگر این سطح از تمرکز و توجه بر حوزه صنعت بود، اکنون فارس یک استان صنعتی به معنای واقعی می‌بود.

علیزاده در خصوص برنامه‌های مجمع عالی بسیج استان فارس نیز متذکر شد: ذیل کارگروه‌های مجمع عالی بسیج استان فارس تدوین سند آمایش صنعت را در دستورکار خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد با همکاری همه دستگاه‌ها زمینه احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد ونیمه راکد را مهیا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها