نماینده، ولی فقیه در مازندران:

«جهاد تبلیغ» مقدمه «جهاد تبیین» است

آیت الله «محمدی لائینی» تبلیغ را مقدمه تبیین دانست و گفت: دستگاه‌های تبلیغاتی رسانه ملی سازمان تبلیغات و رسانه فرهنگی در این زمینه باید فکر کنند.
کد خبر: ۵۹۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳ - 22June 2023

«جهاد تبلیغ» مقدمه «جهاد تبیین» استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در رزمایش فعالان عرصه جهاد تبیین که در مصلای ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت آغاز هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، تبلیغ را مقدمه تبیین دانست و اظهار دانست: جهاد تبیین یک جهاد موثر، مفید و لازم است که متن آن در قرآن آمده است، اما قبل آن جهاد تبلیغ لازم است.

وی افزود: شأن پیامبران تبلیغ است، عید غدیر خم را هم در پیش رو داریم خود پیامبر بزرگ اسلام نیز انتخاب شدند تا تبلیغ کنند؛ ایشان در خطبه غدیر همه امت را رسانه قرار داده و خواسته که مبلغ باشند، تبلیغ بسیار مسئله مهمی است.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم از مردم خواستند تا روی مسئله ولایت و امامت جهاد تبلیغ جریان تبلیغ درون خانواده‌ای و جریان تبلیغ بیرون خانواده‌ای را تا روز قیامت در پیش بگیرند، اگر پدر و مادر به فرزندانشان پیام خدا را نرسانند این‌ها روز قیامت یقه والدین خود را خواهند گرفت.

نماینده، ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: تبلیغ دین در روز بعثت و تکمیل آن در روز غدیر انجام شد، جهاد تبیُّن در کنار جهاد تبلیغ و جهاد تبیین لازم است، یعنی با شنیدن اخبار به دنبال تحقیق رفته و سپس آن را بپذیریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: مشکل بزرگ جهاد تبلیغ این است که ما نمی‌دانیم چگونه به همه انسان‌ها وصل شده و حرفمان را به گوششان برسانیم، الان در فضای مجازی اگر یک کلمه خلاف خواسته یک گروه صحبت کنید حذف خواهید شد در اجتماع و مسجد نیز حضور پیدا نمی‌کنند برای این موضوع باید راهکار پیدا کرد تا با افرادی از غیر خودمان و کسانی که نمی‌بینیم ارتباط بگیریم.

وی در پایان اذعان داشت: دستگاه‌های تبلیغاتی رسانه ملی سازمان تبلیغات و رسانه فرهنگی در این زمینه باید فکر کنند که چگونه حرف پیامبر اکرم (ص) را به گوش آحاد جامعه برسانیم آن‌ها نباید به سمت ما بیایند ما باید به سمتشان برویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار