نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

موضع آمانو درباره ایرانی چیز تازه‌ای در بر ندارد

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره موضع آمانو درباره عدم توان آژانس برای تأیید صلح‌آمیز بودن تمامی فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان گفت آژانس برای همه کشورهایی که پروتکل الحاقی را اجرا نمی‌کنند, همین موضع را دارد.
کد خبر: ۵۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶ - 26November 2015

موضع آمانو درباره ایرانی چیز تازه‌ای در بر ندارد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، رضا نجفی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره بیانیه یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی درباره کشورمان که در نشست امروز شورای حکام قرائت کرد گفت: باید توجه شود که آژانس برای همه کشورهایی که پروتکل الحاقی را اجرا نمیکنند, همین موضع را دارد. یعنی نمیتواند در مورد عدم وجود تاسیسات هستهای اعلام نشده اطمینان بدهد و لذا اعلام کند که همه فعالیتهای هستهای در آن کشور برای مقاصد صلحآمیز هستند.

رضا نجفی افزود: این موضوع حتی برای کشوری مثل سوئیس که حدود 10 سال است پروتکل إلحاقی را اجرا میکند هم صادق است و نگاهی به گزارش سالانه SIR آژانس در سال 2014 مؤید این نکته است و اصطلاحا سوییس هنوز broader conclusion (نتیجه گیری گستردهتری) را ندارد.

نماینده ایران گفت: آژانس این موضوع را سالها است که برای ایران اعلام میکند و در همه گزارشهای این چند سال گذشته آن را درج کرده است. اما ظاهرا برخی گمان کردهاند این حرف تازهای است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها