مطالبات امام خامنه‌ای از مسئولان-۱۲/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

رئیس سازمان انرژی اتمی: رژیم پهلوی عامل توسعه صنعت هسته‌ای فرانسوی‌ها بود/ تولید برق از صنعت هسته‌ای را به ۲۰ هزار مگاوات می‌رسانیم

اسلامی گفت: کشور فرانسه توسعه صنعت هسته‌ای خود را مدیون پول‌هایی است که از مردم ایران در پیش از انقلاب اسلامی دریافت کرده است، و این در حالی است که بیشترین لطمه را هم همین کشور به صنعت هسته‌ای ایران وارد کرده است.
کد خبر: ۵۹۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ - 27June 2023
پول‌های ملت ایران پیش از انقلاب صنعت هسته‌ای فرانسه را توسعه داد«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مدیران سازمان انرژی اتمی کشور، اظهار داشت: امام خامنه‌ای در دیدار اخیری که دست‌اندرکاران صنعت هسته‌ای کشور با ایشان داشتند، تاکید داشتند که ۲۰ هزار مگاوات تولید برق را در دستور کار داشته باشیم.
 
اسلامی خاطرنشان کرد: ما برنامه داشتیم که ۱۵ درصد از سبد برق کشور را از طریق صنعت هسته‌ای تولید کنیم، اما با توجه به بیانات معظم‌له این ۱۵ درصد را به ۲۰ هزار مگاوات تغییر دادیم.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در این راستا برای سرعت بخشیدن به پروژه‌های در حال احداث، مانند فاز ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر اقداماتی اساسی داشتیم که ۵ برابر بیشتر از معمول ساخت آن تسریع شده است، همچنین تأسیس شرکت‌های جدید و انتخاب محل برای ایجاد نیروگاه‌های جدید در سواحل مکران، استان‌های هرمزگان و خوزستان را در دستور کار قرار دادیم.
 
وی افزود: علاوه بر موارد فوق آغاز ساخت یک پروژه هم در شمال کشور کلید خورده است، همه این پروژه‌های حداقل ۷ سال زمان می‌برد تا به اتمام برسد و بتوانیم از آن بهره‌برداری کنیم، این پروژه‌ها راهبردی و بلند مدت است، بنابراین امکان دارد به عمر دولت نرسد.
 
اسلامی بیان داشت: پروژه‌هایی با مقیاس کوچک هم در دستور کار قرار دارند، به‌طور مثال ساخت اولین نیروگاه ۳۰۰ مگاوات که با ظرفیت صنعتی خودمان سازگار است در استان خوزستان آغاز شده است.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در سبد تولید برق سهم صنعت هسته‌ای نسبت به کشور‌هایی مانند فرانسه پایین است؟ اظهار کرد: کشور فرانسه توسعه صنعت هسته‌ای خود را مدیون پول‌هایی است که از مردم ایران در پیش از انقلاب دریافت کرده است، و این در حالی است که بیشترین لطمه را هم همین کشور به صنعت هسته‌ای ایران وارد کرده است.
 
وی با بیان اینکه فرانسوی‌ها بیشترین سخت‌گیری را در موضوع تحریم‌های صنعت هسته‌ای کشور داشته‌اند، گفت: فرانسه مقام اول تولید برق هسته‌ای را دارد که البته مدیون پول‌های ملت ایران است، ما هم نه‌ تنها منتظر فرانسه نمی‌مانیم، بلکه به تنهایی قادر هستیم همه نیاز‌های خود را رفع کنیم.
 
انتهای پیام/۳۷۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار