دیدار مدیر فروشگاه‌های اتکای استان سیستان و بلوچستان با سردار «کوهکن»

«خونیکی» با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۹۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ - 25June 2023

دیدار مدیر فروشگاه های اتکا، استان سیستان و بلوچستان با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس.به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، «احمد خونیکی» مدیر فروشگاه‌های اتکای سیستان و بلوچستان با سردار «غلام‌نبی کوهکن» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

خونیکی در این دیدار اظهار داشت: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های زیادی دارد که فعال نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه فروشگاه اتکا سودمحور نیست، بلکه خدمات‌محور است، افزود: هم‌اکنون در استان ۱۴ فروشگاه داریم که با هدف خدمات‌دهی امیدواریم بتوانیم آن‌ها را تا ۵۰ مورد گسترش دهیم.

مدیر فروشگاه‌های اتکای سیستان و بلوچستان با اشاره به هدف و انگیزه این فروشگاه‌ها در خدمات‌دهی بیشتر به مردم و نیرو‌های مسلح، گفت: امسال به لطف خدا و شهدا فروشگاه‌ها در سطح استان تا ۳۰ مورد افزایش پیدا می‌کند، تا ضمن ارائه خدمات بهتر، کالا‌های باکیفیت نیز ارائه شود.

خونیکی با اشاره به فروشگاه‌هایی که در سطح استان به نام شهدا هستند، تصریح کرد: هم‌اکنون فقط چند فروشگاه به نام شهدا در سطح استان داریم که ان‌شاءالله بقیه فروشگاه‌های تازه‌تأسیس هم در هر شهری از استان به نام شهدای همان شهر‌ها مزین خواهد شد.

مدیر فروشگاه‌های اتکای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: خدمات‌دهی به خانواده شهدا از ضروریات است.

وی اظهار داشت: جهت تامین اقلام مصرفی، اتکا تنها فروشگاهی است که تمامی کالا‌های موجودش ایرانی است.

سردار غلام‌نبی کوهکن، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم در این دیدار، با بیان اینکه کار شهدایی کردن، یعنی کار قرآنی کردن، گفت: اینکه با نام شهدا شروع کردید، یک کار شهدایی است. هر وقت بحث شهدا مطرح می‌شود، یک تعریف ساده از شهدا به میان می‌آید؛ شهدا زندگی‌شان قرآنی است و بر همین اساس، پای کار آمدند و بر این اساس، شهید شدند.

سردار کوهکن ادامه داد: کاری که شهدا انجام دادند، همین تجارت است؛ آن‌ها تا جایی که توانستند خرج کردند و آخرین خرج هم خرج جانشان بود.

وی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: فروشگاه اتکا قبل از انقلاب هم فروشگاه خوش‌نامی بوده و در نیرو‌های مسلح و در انقلاب و دفاع مقدس اتکا در زمینه پشتیبانی نیرو‌های مسلح فعالیت داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در این برهه زمانی عنوان کرد: جهاد تبیین امروز همان اطلاع‌رسانی خدمات است. اتکا جزء زنجیره‌هایی است که الان در این شرایط حکومتی به آن نیاز داریم.

در این دیدار، پیشنهاد شد که برای اطلاع از فعالیت‌های فروشگاه‌های اتکا، با توجه به اسناد و مدارک و تاریخ شفاهی رزمندگان با همکاری دو مجموعه کتابی تهیه شود و در اختیار همگان قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها