آزادی ۶۲ زندانی به مناسبت هفته قوه قضائیه در زنجان

در جریان بازدید مقامات قضایی استان زنجان از زندان و بررسی پرونده‌ها و مشکلات زندانیان ۶۲ زندانی به مناسبت هفته قوه قضائیه در استان زنجان از زندان آزاد شدند.
کد خبر: ۵۹۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷ - 25June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری زنجان امروز در حاشیه بازدید و دیدار چهره به چهره با زندانیان که با حضور همه ۱۶۳ قاضی استان شامل، قضات محاکم، دادسرا‌ها، تجدید نظر، شورای حل اختلاف و همچنین مدیران سازمان‌های تابعه برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهدای مظلوم هفتم تیر اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های قوه و تاکیدات رئيس قوه قضاییه مبنی بر توجه به امور زندانیان و تعیین تکلیف زندانیان امروز با حضور مسؤولان قضایی استان و قضات استان دیدار چهره به چهره با زندانیان در سه حوزه قضایی زنجان، ابهر و خدابنده برگزار شد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: نتیجه این حضور دیدار چهره به چهره و بررسی مشکلات ۷۳۲ نفر از زندانيان و با کمک ستاد دیه استان ۶۲ زندانی آزاد و تعداد ۵۲ نفر از زندانیان واجد شرایط مرخص اعزام شدند.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری قضات استان در اجرای سیاست‌های قوه در استان اظهار کرد: استان زنجان در اجرای برنامه‌های ابلاغی قوه بویژه برنامه عملیاتی اقدامات موثری انجام داده است.

صادقی هدف از این دیدار‌ها را بررسی مشکلات زندان و زندانیان و فراهم کردن زمینه آزادی محکومان مشمول است که صدور احکام مجازات‌های جایگزین حبس، استفاده از نهاد‌های ارفاقی و پابند الکترونیکی توسط قضات را اقدامی قابل تقدیر بیان کرد.

لازم به توضیح اینکه در پایان دیدار چهره به چهره که به مدت ۳ ساعت، به صورت هدفمند و تفکیک شده انجام شد قضات استان با تمامی زندان و بویژه زندانیان شعبه خود دیدار کردند.

در پایان از تعدادی از قضات محاکم و دادسرا‌های استان که در توجه به امور زندانیان و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، دادرسی الکترونیکی و گزارش اصلاحی منجر به رضایت اهتمام بیشتری داشتند تقدیر بعمل شد.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های اعلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار