حقوق بشر آمریکایی/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان بوشهر: هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی، فرصتی برای تبیین جنایات این کشور در کل جهان است

سرهنگ غریبی گفت: هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی، فرصتی برای تبیین جنایات این کشور در کل جهان است و تنها از این طریق می‌توان چهره ضدبشری آمریکا رابه افکار عمومی مردم جهان معرفی کرد.
کد خبر: ۵۹۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۸ - 27June 2023

هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی، فرصتی برای تبیین جنایات این کشور در کل جهان استسرهنگ پاسدار «علیرضا غریبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در گفت‌وگو  با خبرنگار دفاع‌پرس در بوشهر با اشاره به هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی، فرصتی برای تبیین جنایات این کشور در کل جهان است و تنها از این طریق می‌توان چهره ضدبشری آمریکا رابه افکار عمومی مردم جهان معرفی کرد.

وی در این خصوص افزود: دولت استکباری آمریکا ظلم و جنایات متعددی را علیه کشور‌های مختلف جهان انجام داده که مصداق بارز جنایت، علیه بشریت است، ولی با اقدامات فریبکارانه و تطهیر خود در افکار عمومی مردم جهان، خود را مدافع جوامع و حامی حقوق بشر، معرفی می‌کند.

مدیر کل حفظ و آثار دفاع مقدس بوشهر با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشور‌های جهان گفت: آمریکا جامع‌ترین تحریم‌های ناعادلانه و یک جانبه را علیه ایران به کار برد و سبب درد و رنج گروه‌های آسیب پذیر شد. همین تحریم‌های گسترده‌ای را قبل از ایران، علیه ملت عراق اعمال کرد، به نحوی که بر اساس آمار اعلام شده و مستند، ۵۰۰ هزار کودک عراقی در اثر این تحریم‌ها جان خود را از دست دادند.

سرهنگ غریبی تصریح کرد: واژه‌هایی مانند جنایت شویی، از جمله موضوعاتی است که توسط خود غربی‌ها ابداع شد و اعمال می‌شود. آنان سعی می‌کنند در قالب ادبیات حقوقی و بین المللی و بیانیه‌های حمایت از حقوق بشری، جنایات خود را توجیه کرده و اقدامات خود را در افکار عمومی مردم جهان به شیوه‌های مختلف، تطهیر نمایند و این وظیفه ما را در روشنگری سخت‌تر خواهد کرد.

وی با اشاره به مسئولیت مراکز و مجامع بین المللی در افشای چهره واقعی آمریکا و تنویر افکار عمومی گفت: دستگاه‌هایی که در خارج از کشور فعالیت دارند، وظیفه سنگین تری برعهده دارند و لازم است در چارچوب فعالیت‌های دیپلماسی خود، برنامه‌هایی را در جهت روشنگری افکار عمومی مردم دنیا، پیش‌بینی کنند تا این جنایات بیش از پیش به گوش مردم جهان برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار