حضور حداکثری اقتدار ملی/ امام جمعه شاهرود:

مشارکت و رقابت سالم دو عنصر بیرونی انتخابات است

حجت الاسلام « امینی» گفت: مشارکت و رقابت سالم دو عنصر بیرونی انتخابات است و امنیت و سلامت انتخابات نیز بر عهده حاکمیت و برگزارکنندگان قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۹۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ - 27June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام «عباس امینی» امام جمعه شاهرود ‌امروز در نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی و انجمن کتابخانه‌های شهرستان شاهرود اظهار داشت: مشارکت، رقابت سالم، امنیت و سلامت در انتخابات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی و همچنین سخنرانی ۱۴ خردادماه بود.

وی گفت: کارگروه انتخابات راهکارهای جذب بیشتر مشارکت مردمی را به شورای فرهنگ عمومی ارایه دهد، موارد پس از بررسی در قالب مصوبه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، نهادها و متولیان ابلاغ شود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه طی سال‌ها برخی منتخبان اجازه ندادند مردم به بلوغ انتخاباتی برسند، ادامه داد: این تعداد با پول‌پراکنی و ابزار قراردادن تعصب قوم و قبیله‌ای برای رای آوردن تلاش کردند.

وی به اعیاد قربان و غدیر خم اشاره کرد و گفت: شیعیان باید نسبت به این دو عید توجه بیشتری داشته باشند و با برگزاری برنامه‌های شاد و فرهنگی نشاط را در جامعه ترویج دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه باید عید قربان و غدیر در جامعه فرهنگ‌سازی شود، افزود: تغییر نگرش و ریل گذاری در مسایل فرهنگی با بهره‌گیری از برکات فرهنگ این دو عید به عنوان یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی باشد.

فرماندار شهرستان شاهرود نیز در این نشست با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات در اسفندماه امسال به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای کشور است، گفت: برگزاری این رویداد نیازمند همکاری، همراهی و همفکری همه موثران شهرستان است.

«ابوطالب جلالی» با بیان اینکه مشارکت و رقابت سالم دو عنصر بیرونی این رویداد است، افزود: امنیت و سلامت انتخابات نیز بر عهده حاکمیت و برگزارکنندگان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای مشارکت و رقابت سالم در انتخابات باید از ظرفیت مردم استفاده کرد، ابراز کرد: هیات‌های مذهبی، مجموعه‌های اتاق اصناف، جهادکشاورزی، کمیته امداد، نظام آموزشی برای رأی اولی‌ها، دانشگاه‌ها و امامان جمعه و جماعت، می‌توانند در پیشبرد اهداف تاثیرگذار باشند.

جلالی، به پنجم تیرماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه مصرف مواد مخدر در شاهرود برنامه‌ریزی شده است.

فرماندار ویژه شاهرود با بیان اینکه کاهش مصرف مواد مخدر نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی است، ادامه داد: نمایشگاهی در همین خصوص از کشفیات نیروی انتظامی در شهر برپا شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان هم در این نشست گفت: ترویج کتاب و کتاب‌خوانی از بارزترین مصادیق فرهنگ عمومی است.

«محمد طاهریان» با بیان اینکه هم‌افزایی بین مسوولان در پیشبرد اهداف توسعه‌ای شهرستان شاهرود وجود دارد، افزود: این شهرستان با توجه به ظرفیت‌های مناسب به عنوان گزینه ای برای «پایتخت کتاب» مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به جایگاه واقعی مطالعه در استان و کشور در دستور کار است، یادآور شد: سند ارتقای توسعه کتابخانه‌های استان با ۱۰ بند برای همکاری و وظایف دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و نهادهای عمومی تدوین شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار