رئیس‌ستاد مرکزی دهه ولایت و امامت:

غدیر برای تداوم نهضت نبوی شکل گرفت/ جشن‌های غدیر مردمی برپا می‌شوند

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه غدیر برای تداوم نهضت نبوی شکل گرفت، گفت: تمام جشن‌های غدیر سراسر کشور در میدان توسط مردم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ - 27June 2023

غدیر برای تداوم نهضت نبوی شکل گرفت/ جشن‌های غدیر مردمی برپا می‌شوندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلیمن «سید رضا تقوی»  رئیس‌ ستاد مرکزی دهه ولایت و امامت و گرامیداشت عید سعید غدیر خم صبح امروز (سه‌شنبه) در سازمان شورای تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام تقوی در این نشست با بیان اینکه همه مردم ما می‌دانند که عید سعید قربان و عید سعید غدیر خم دو عید بزرگ اسلامی است که در طول تاریخ مورد توجه بوده‌اند، اظهار داشت: عید قربان یک عید بین‌المللی است که حجاج از سراسر دنیا جمع می‌شوند و مناسک حج را انجام می‌دهند؛ ارتباطات بین‌المللی مسلمانان در این ایام تجلی دارد و تعامل مسلمین یک سرمایه بزرگ اجتماعی است.

وی به مناسک این ایام پرداخت و با بیان اینکه یک موج انسان‌دوستی و محرومیت‌زدایی در عید قربان ایجاد می‌شود، گفت: کسانی که تمکن دارند در این عید به فقرا می‌پردازند. اما عید غدیر نقش مهمی در تاریخ اسلام داشته و تداوم نهضت نبوی است؛ چراکه رهبر هر انقلاب تمایل دارد نهضت او ادامه‌دار باشد، لذا غدیر برای این شکل گرفت که نهضت نبوی تداوم پیدا کند.

رئیس‌ ستاد مرکزی دهه ولایت و امامت به تشریح موقعیت شکل‌گیری غدیر پرداخت و با بیان اینکه امین وحی الهی به پیامبر (ص) ابلاغ کرد، جمعیت حجاج را در این مکان برای یک کار مهم متوقف کند و تکلیف امت اسلامی در غدبر مشخص شد، افزود: خطبه‌ی غدیریه توسط پیامبر (ص) در چنین روزی خوانده شد و اینجا یک مسئله‌ی اساسی پایه‌گذاری شد.

حجت‌الاسلام تقوی با طرح این پرسش که چرا غدیر را بزرگ می‌داریم، گفت: برای اینکه زحمات ۱۲۴ هزار پیغمبر در غدیر خلاصه شده است و از این نقطه مسیر پیامبران باید تداوم پیدا کند که پیامبر (ص) با معرفی امیرالمومنین علی(ع) به‌عنوان جانشین این کار را کرد.

وی تاکید کرد: بهترین و برترین و داناترین و عادل‌ترین و کامل‌ترین انسان بعد از پیامبر(ص)، برای رهبری انتخاب شد. غدیر به‌لحاظ اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مسئله‌ی کلیدی و اساسی است. لذا غدیر جایگاه ویژه دارد و به عید خدا و عیدالله اکبر تعبیر شده است که باید برای مردم تبیین شود. رسالت ما در برگزاری هفته امامت و ولایت ایجاد یک جهاد تبیین است، لذا این جشن‌ها نوعی جهاد تبیین است که بر محور امامت و ولایت است.

رئیس‌ ستاد مرکزی دهه ولایت و امامت با بیان اینکه امیرالمؤمنین علی (ع) برای مردم است پس غدیر مردمی برگزار می‌شود، افزود: ما در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خدمت‌گذار مردم هستیم و کاری که پیامبر (ص) در غدیر انجام داد را دنبال می‌کنیم. سیاست ما بهره‌گیری متقابل مردم و نهادها از یکدیگر است؛ این ظرفیت‌ها شناسایی و مورد بهره‌گیری قرار می‌گیرد تا هم‌افزایی شکل گیرد.

حجت‌الاسلام تقوی رسانه‌ها را یکی از ارکان بزرگداشت هفته ولایت و امامت دانست و با تاکید براینکه خوشبختانه رسانه‌ها در عید غدیر در میدان حاضر هستند، ادامه داد: برای جلوه دادن این ایام ما معتقدیم باید خودمان را به رسانه‌ها وصل کنیم؛ بخش فلسفه غدیر به‌دست مبلغان، هنرمندان، شعرا و نویسندگان تبلیغ می‌شود و بخش اجرایی کار در دست همه مردم است.

وی به تشریح بخشی از برنامه‌های ایام غدیر در سراسر کشور پرداخت و با بیان اینکه هیچ محدودیتی در این زمینه برای ستادهای استانی و شهرستانی نیست، تاکید کرد: تجلیل از سادات و جانبازان هر منطقه که مصداق زنده کردن یک فرهنگ دینی است، همایش‌های قرآنی، برنامه‌های بازسازی غدیر، رویدادهای فرهنگی و هنری و مسابقات قرآن در ایام برگزار خواهد شد.

رئیس‌ستاد مرکزی دهه ولایت و امامت، نورافشانی ۱۱۰ نقطه از میادین شهر تهران، برپایی مهمانی ۱۰ کیلومتری با استقرار ۲ هزار موکب، برگزاری نمایشگاه‌های عکس، اجراهای گروه‌های دختران انقلاب، ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی، اجرای سرود، تقدیم ۱۱۰ هزار گل، نورپردازی ویژه بزرگراه امام علی (ع)، راه‌اندازی کاروان ۷ کیلومتری از حرم حضرت معصومه تا جمکران، راه‌اندازی ۲ هزار و ۲۰۰ موکب، مسابقات فرهنگی و اعزام مبلغین به سراسر کشور و برگزاری ۱۱۰ جشن ویژه در سراسر کشور و ترویج فرهنگ اطعام را از دیگر برنامه‌های این روز دانست.

انتهای پبام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار