طی نشستی مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی: تبیین خاطرات و معارف هشت سال دفاع مقدس مصداق بارز «جهاد تبیین» است

سرهنگ «فلاحی» تبیین خاطرات و معارف هشت سال دفاع مقدس را مصداق بارز «جهاد تبیین» دانست و گفت: همه ما در مقابل شهدا وظایف سنگینی بر عهده داریم و باید نسل‌های کنونی و آینده انقلاب را متوجه سازیم تا آن‌ها بدانند که این مملکت چه روز‌های سختی را پشت سر گذاشته تا به اینجا رسیده است.
کد خبر: ۵۹۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱ - 28June 2023

تبیین خاطرات و معارف هشت سال دفاع مقدس را مصداق بارز «جهاد تبیین» استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان فردوس، با اشاره به یکی از سخنرانی‌های امام (ره) در اوایل انقلاب، اظهار داشت: ایشان در روزهای اول انقلاب خطاب به مسئولان فرمودند؛ «ایثار و فداکاری این مردم بود که شماها را از اسارت طاغوت نجات داد و شما در مقابل این مردم مدیون هستید».

وی ایستادگی مقتدرانه ایران در مقابل دشمنان را دستاورد بسیار بزرگ دفاع مقدس دانست و بیان داشت: همه ما در مقابل شهدا وظایف سنگینی بر عهده داریم و باید نسل‌های کنونی و آینده انقلاب را متوجه سازیم تا آن‌ها بدانند که این مملکت چه روز‌های سختی را پشت سر گذاشته تا به اینجا رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اضافه کرد: یکی از روش‌هایی که می‌توان یاد و خاطره هشت سال جنگ تحمیلی را در میان جامعه جوان کشور زنده نگه داشت بازخوانی خاطرات دوران دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان است لذا رزمندگان و فرماندهان دوران باید خاطرات خود را به نوجوانان و جوانان بازگو کنند تا نسل جوان بیشتر با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.

سرهنگ فلاحی با اشاره به ضرورت تبیین زحمات و تلاش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، اضافه کرد: خاطره‌گویی رزمندگان، نهضت وصیت‌خوانی شهدا، ارتباط قوی نسل جوان با نسل دفاع مقدس و راهیان نور به یادمان‌های شهدا از جمله راه‌های نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی به نقش و اهمیت قشرجوانان در دوران دفاع مقدس اشاره و مطرح کرد: در دفاع مقدس جوانانی که در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند نقش ویژه‌ای در راستای دفاع از میهن اسلامی ایران داشتند این در حالی است که شاهد هستیم فرمانده‌های مختلفی نیز در جنگ تحمیلی با بهره‌گیری از نیروی جوانی نیروهای انقلاب توانستند به موفقیت‌های ویژه دست یابند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی شهدای گمنام را الگوهای کامل برای ما و نسل جوان و نسل‌های آینده دانست و بیان داشت: سینه‌های پیشکسوتان دفاع مقدس پر از خاطرات این دوران است و با بهره‌گیری از آن‌ها باید فرهنگ دفاع مقدس به خوبی به نسل آینده منتقل شود.

سرهنگ فلاحی با تأکید بر اینکه وحدت و ولایت‌مداری محض رزمندگان سبب شد در دوران دفاع مقدس هیچ گاه فرمان ولایت روی زمین نماند، گفت: غیرت دینی، ایمان و شجاعت سرمایه‌های معنوی دوران دفاع مقدس بود و جوانان با اعتقاد به خداوند، پیروزی‌های بسیاری را کسب کردند.

وی تبیین خاطرات و معارف هشت سال دفاع مقدس را مصداق بارز «جهاد تبیین» دانست و خاطرنشان کرد: هدف دشمنان ین است معارف و فرهنگ حیات‌بخش دفاع مقدس به گوش جوانان ما نرسد لذا باید ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان برای نسل جوان بازگو شود تا نسل جوان درک و شناخت درست و واقعی از دوران دفاع مقدس داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار