وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت:

کارخانه مشترک تولید کاغذ ایران و ونزوئلا به‌زودی بهره‌برداری می‌شود

اسماعیلی از بهره‌برداری کارخانه مشترک تولید کاغذ ایران و ونزوئلا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امکانات فنی و ماشین‌آلات این کارخانه تهیه شده است.
کد خبر: ۵۹۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ - 28June 2023

کارخانه مشترک تولید کاغذ ایران و ونزوئلا به‌زودی بهره‌برداری می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: در فصل بهار ۲۵ میلیون نفر از مردم ایران در برنامه‌های فرهنگی و هنری شرکت کردند که یک عدد بسیار خوب و غیر قابل مقایسه با همه ادوار گذشته است.

اسماعیلی تاکید کرد: بهار ۱۴۰۲ پررونق‌ترین بهار در حوزه فرهنگ و هنر بوده است. در این راستا، باید از اصحاب فرهنگ و هنر و مردم فرهنگ دوست کشورمان تشکر کنم که با حضور پرنشاط خود در فعالیت‌های فرهنگی و هنری تجربه جدیدی برای آن در فصل بهار رقم زدند.

وی از تصویب آیین‌نامه بند «ه» تبصره ۹ در هیات دولت خبرداد و افزود: این آیین نامه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی را موظف می‌کند تا یک درصد از هزینه‌های خود را با نظر کارگروهی که ذیل وزیر فرهنگ و ارشاد تشکیل می‌شود، هزینه کنند.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی درباره کارخانه مشترک تولید کاغذ ایران و ونزوئلا تصریح کرد: این کارخانه را کشور ونزوئلا به دلیل آب و هوای معتدل و متناسبی که دارد و کشور سرسبزی است، ۴۰۰ هکتار جنگل برای آن اختصاص داده و تمام ماشین آلات آن وارد شده است.

وی ادامه داد: اکنون بحث مدیریت اجرایی فنی و سرمایه در گشت آن مطرح است. ما در توافقی که با وزیر فرهنگ ونزوئلا داشتیم، قرار شد گروه فنی ما در روزهای آینده به این کشور سفر کند و از امکانات فنی کارخانه مذکور بازدید کنند.

اسماعیلی گفت: آورده ما درباره کارخانه مشترک تولید با ونزوئلا یک بخش سرمایه در گردش است و بخشی دیگر دانش مدیریتی و فنی خواهد بود. این دو با هم در کنار امکانات فراهم شده در این کارخانه تلاش می‌کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان از آن بهره‌برداری کنیم.

هم یک امکان بسیار خوبی را در کشورهای آن منطقه برای بازار آن داریم و هم قادر خواهیم بود بخشی از نیاز کشور به کاغذ را از این طریق تامین کنیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها