در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران: یادِحقیقی شهدا را باید در عمل و اقدام خودمان نشان دهیم

خندانی گفت: آحاد جامعه، جوان، نوجوان، کارمند، قاضی، دولتمرد، وکیل، نماینده مجلس و همه کسانی که در این نظام مسئولیت خدمت دارند باید به این امر واقف باشند که در حوزه کاری خودشان یاد شهدا را با معنای واقعی خودشان زنده نگه دارند.
کد خبر: ۶۰۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱ - 30June 2023

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران: یادِحقیقی شهدا را باید در عمل و اقدام خودمان داشته باشیم«علی خندانی» رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در حاشیه سومین یادواره شهدای حقوقدان پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با بین اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار داشت: واقعا هم اینطور است که ما باید همیشه در ایام تاریخ یاد و خاطر شهدای عزیزمان را زنده نگه داریم، چراکه آن‌ها حق گردن ما بسیار دارند و چه بسا که ما در ادای این دِین عاجز باشیم.

خندانی با بیان اینکه شهید آیت الله بهشتی سید شهدای انقلاب اسلامی و معمار دستگاه قضایی بود، افزود: اگر چه با برگزاری بزرگداشت‌های باشکوه و مراسمات این چنینی یاد آن‌ها را زنده نگه می‌داریم و نبایدآن را از یاد ببریم و هر ساله باید با انسجام و شکوه بیشتری آن را برگزار کنیم، اما یادِحقیقی شهدا را باید در عمل و اقدام خودمان داشته باشیم چرا که این آیین‌ها در سال یکبار انجام شده و تمام می‌شود، اما آحاد جامعه، جوان، نوجوان، کارمند، قاضی، دولتمرد، وکیل، نماینده مجلس و همه کسانی که در این نظام مسئولیت خدمت دارند باید به این امر واقف باشند که در حوزه کاری خودشان یاد شهدا را با معنای واقعی خودشان زنده نگه دارند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران افزود: عمل به وظیفه قانون گذاری مدون و اجرایی متناسب با نیاز مردم و رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی نماینده مجلس، اجرای مُرّ قانون و حکم عادلانه همچنین تکریم ارباب رجوع از سوی قاضی در واقع نوعی زنده نگه داشتن عملی یاد شهدا است که در این مسیر مسئولین نظام، مسئولیت سنگین تری دارند چرا که همه نگاه‌ها چه در داخل و چه در خارج به سمت آن‌ها است.

این مقام مسئول ادامه داد: الحمدالله این نگاه از سوی مسئولین در تدابیر، تصمیمات و اقدامات، ساری و جاری است، اگرچه فراز و نشیب‌هایی بوده، اما با توجه به وضعیت فعلی این موضوع مورد توجه مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هست.

وی در ادامه به مسئولیت‌ها و وظایف کانون سردفتران و دفتریاران به عنوان مجموعه‌ای موثر در سازمان ثبتِ قوه قضائیه اشاره و اظهار داشت: ما برای اینکه وظایف خود را به درستی و خوبی انجام دهیم تلاش می‌کنیم، البته دو موضوع است که از اوایل انقلاب در کشور مشکل ساز است یکی استفاده از اسناد عادی به جای اسناد رسمی است، که باعث مفسده هایی، چون زمین خواری، جنگل خواری، دریا خواری و پول شویی شده است.

خندانی با بیان اینکه الحمدالله مسئولین ما به این تصمیم جدی رسیده اند که سند رسمی جایگزین سند عادی شود، افزود: اختلافاتی هم وجود دارد که در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است، انشالله به سرانجام خوبی برسد چرا که برکات بسیاری برای نظام خواهد داشت.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران دومین مشکل در حوزه ثبتی را کاداستر و صدور سند برای آن عنوان کرد و گفت: اجرای قانون کاداستر یکی از اقدامات مهم و مفید است که در واقع نوعی رسمیت دادن به اسناد در کشور محسوب می‌شود. زمانی در کشور جنگ و جهاد و جبهه بود، حمله و دفع نظامی، اما الان اقداماتی که در هر حوزه‌ای فرهنگی، اقتصادی، قضایی و … انجام میشود شبیه یک عملیات است.

وی با بیان اینکه اجرای قانون کاداستر کاری جهادی از سوی سازمان ثبت است، افزود: اخیرا اقداماتی مرموزانه در کشور اتفاق افتاد همانطور که در خیلی از کشور‌ها هم بود، تمامیت ارضی کشور را زیر سوال بردند، از حیث اینکه اسناد ما رسمی نبوده و جایگاهی نداشته املاکی را خریداری کردند، بعد‌ها این موضوع باعث شد که حتی تمامیت ارضی آن کشور زیر سوال برود، مثل همین اقدامی که در برخی استان‌های مرزی ما متاسفانه اتفاق افتاد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار