معاون مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی:

۹۸ درصد گلزارهای شهدا در آذربایجان شرقی ساماندهی شد

«حلاج» گفت: ۹۸ درصد از گلزارهای شهدای استان آذربایجان شرقی ساماندهی شده و تلاش برای ساماندهی بقیه آن‌ها ادامه دارد.
کد خبر: ۶۰۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷ - 01July 2023

۹۸ درصد گلزارهای شهدا در آذربایجان شرقی ساماندهی شدبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، «مجید حلاج» معاون مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، امروز (شنبه) در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ملکان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۲ هزار دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران استان انجام شده است، اظهار داشت: ۹۲۷ دیدار در شهرستان ملکان انجام شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته به‌منظور خاطره‌نگاری و جمع‌آوری فرهنگ شفاهی شهدا در استان ۲۰ میلیارد هزینه شده است، گفت: تلاش بر این است در قالب فیلم و خاطره گویی آثار تمامی شهدای گرانقدر و ایثارگران از طریق خانواده محترم‌شان گردآوری شود.

فرماندار ملکان نیز در این نشست، با تاکید بر ساماندهی مزار شهدای شهرستان گفت: ساماندهی تمامی مزار شهدا در روستاها به اتمام رسیده، اما هنوز مزار شهداء در شهر ساماندهی نشده است.

«بهمن قائلی» بر لزوم تسریع در ساماندهی مزار شهدای ملکان تاکید کرد و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باعث می‌شود تا قطار انقلاب و مدیریت کشور از ریل پیشرفت و تعالی خارج نشود.

وی تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از رهنمودهای امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب است با تحقق جهاد تبیین برای نسل انقلاب ترویج شود.

فرماندار ملکان گفت: خانواده شاهد و ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس، سند زنده دوام و بقای اسلام و تعالی نظام اسلامی هستند که تکریم و حضور در جمع خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید جزء جدانشدنی برنامه های مدیران باشد.

فرماندار ملکان تأکید کرد: باید در تکریم و بهره مندی از فیوضات معنوی خانواده شهدا و ایثارگران پیشگام باشیم.

وی عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل انقلاب با تحقق جهاد تبیین و تولید آثار ماندگار با بهره‌گیری از هنرمندان و بزرگان که همان انتقال رسالت واقعی و بیان اقتدار و دستاوردهای نظام اسلامی است، در گام دوم انقلاب عملیاتی می شود.

حجت‌الاسلام «حافظ زمانی» امام جمعه ملکان نیز گفت: شهدا برای تضمین و تحکیم ارزش‌های والای اسلام، قرآن و نظام اسلامی با نثار جان خود، جهاد کردند و امروز ما نیز وظیفه داریم با جهاد تبیین مسیر شهدا، جانبازان و آزادگان را ادامه داده و اجازه ندهیم مسئولیتی که بر عهده ما گذاشته‌اند، بر زمین بماند.

شهرستان ملکان در جنوب استان آذربایجان شرقی در ۱۵۵ کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است و در طول هشت سال دفاع مقدس ۲۲۴ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی و ایران عزیز کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار