وزیر امور خارجه در نشست هم‌اندیشی با مدیران سینمایی کشور:

سینما اهمیت زیادی برای برقراری گفتمان در دیپلماسی عمومی دارد

امیرعبداللهیان با تاکید بر اهمیت سینما در برقراری گفتمان در دیپلماسی عمومی، بر آمادگی دستگاه دیپلماسی جهت ارائه تسهیلات لازم در ورود سینمای کشور به بازارهای کشورهای هدف تاکید کرد.
کد خبر: ۶۰۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ - 04July 2023

سینما اهمیت زیادی برای بررقراری گفتمان در دیپلماسی عمومی داردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، نشست هم‌اندیشی با مدیران و برخی دست اندرکاران سینمای کشور به میزبانی «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و با هدف بررسی و تبادل نظر پیرامون راه‌های دستیابی به توسعه جهانی هنر سینمای ایران روز دوشنبه دوازدهم تیر در وزارت امور خارجه تشکیل شد.

امیرعبداللهیان در این دیدار صمیمانه، با اشاره به اهمیت صنعت سینما و جایگاه رفیع کارگردانان و فعالان سینمایی کشور در سطح جهانی، بر نقش سینمای کشور در تبیین واقعیت‌های جامعه ایران و انعکاس صحیح فرهنگ صلح دوستی و ارزشهای والای تمدن ایرانی و اسلامی به مخاطبان جهانی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه، صنعت سینمای جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی را صنعتی رو به رشد و افتخار آفرین دانست و هنرمندان، فیلم نامه نویسان، کارگردانان و تهیه کنندگان سینمایی ایران را راویان حرفه‌ای، نوآور و صاحب سبک توصیف و تاکید کرد که سینمای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کرد که می‌توان ضمن پایبندی به ارزش‌های جامعه، احترام به باورهای مردم و ارج نهادن به عفاف و اعتقادات دینی، حرفی نو و دریچه‌ای جدید از بیان واقعیت‌ها و آمال جوامع انسانی را به تصویر کشید.

امیر عبداللهیان، با بیان اینکه بر اهمیت سینما در برقراری گفتمان در دیپلماسی عمومی، بر آمادگی دستگاه دیپلماسی جهت ارائه تسهیلات لازم در ورود سینمای کشور به بازارهای کشورهای هدف تاکید کرد و تشکیل کارگروهی در سازمان سینمایی کشور با مشارکت فعالان سینمایی و نمایندگانی از وزارت خارجه را برای عملی نمودن این هدف، اقدامی مناسب و لازم دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان از توجه ویژه و تلاش‌های اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیگیری ارتقای جهانی‌سازی سینمای ایران تقدیر کرد.

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور نیز در این نشست، ضمن تقدیر از توجه وزارت امور خارجه به موضوع ارتقای جهانی سازی سینمای کشور، آمادگی مدیران سینمایی جهت همراهی برای تولید محصولات هنری و متناسب با فرهنگ و پیشرفت جامعه ایرانی به مخاطبان جهانی را اعلام نمود.

وی با استقبال از پیشنهاد تشکیل کارگروه بین‌المللی سینما، این اقدام را تسهیل کننده ورود هر چه قدرتمندتر صنعت سینمای کشور به بازارهای جهانی خواند.

در این نشست، برخی از مدیران مؤسسات و سازمانهای فیلمسازی و تهیه‌کنندگان سینما ضمن طرح موضوعات و نقطه نظرات خود، خواستار ادامه همکاری‌های وزارت امور خارجه در یافتن بازارهای جدید و تقویت حضور سینمای کشور در کشورهای خارجی شدند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار