حضور حداکثری، اقتدار ملی/ معاون سیاسی وزیر کشور:

سلامت انتخابات مهم‌تر از امنیت انتخابات است

«غلامرضا» گفت: امنیت، سلامت، عدالت و مشارکت حداکثری را باید رویه کار در حوزه انتخابات قرار داد که سلامت انتخابات مهم‌تر از امنیت انتخابات است.
کد خبر: ۶۰۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ - 04July 2023

سلامت انتخابات مهم‌تر از امنیت انتخابات استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «محمدرضا غلامرضا» معاون سیاسی وزیر کشور امروز (سه‌شنبه) در حاشیه سومین همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همه ما در هر موقعیت و جایگاهی که هستیم باید در مسیر اخلاق گام برداریم و هیچ توجیهی در خارج از چارچوب اخلاق از جمله نگاه ناعادلانه و تبعیض‌آمیز قابل پذیرش نیست.

وی اختلاف بین قوا را یک حرام شرعی دانست و عنوان کرد: امنیت، سلامت، عدالت و مشارکت حداکثری را باید رویه کار در حوزه انتخابات قرار داد که سلامت انتخابات مهم‌تر از امنیت انتخابات است.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: نظرسنجی‌های متعددی در ارتباط با حضور قطعی و احتمال شرکت نکردن مردم در انتخابات صورت گرفته که نتایج آن نشان از مشارکت حداکتری است و آن درصد افرادی که احتمال عدم حضور زدند با شرکت در مباحث مختلف از خردادماه تنور انتخابات را بالا برده اند.

وی با بیان اینکه معاون سیاسی نباید کار سیاسی کند بلکه سیاست ورزی از وظایف این نهاد است، افزود: به منظور حضور احزاب در انتخابات بدنبال اصلاحات قانونی هستیم و با اضافه کردن موارد جدید به ماده ۳ و ۵۳ قانون، برای ۳۴ حوزه انتخابات چند کرسی را خواهیم داشت و نقش و جایگاه احزاب را به هر میزانی که مدنظر آنها هست را افزایش خواهیم داد.

معاون سیاسی وزیر کشور سند نقش آفرینی بیشتر احزاب در رویدادهای بزرگ سیاسی تعریف می‌شود، اضافه کرد: از ۳۳ احزاب ملی و همچین احزاب استانی خواسته شده که تا شهریورماه به صورت لیستی یا منفرد اعلام کنند.

غلامرضا با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن و نقش آفرینی در برگزاری شکوهمند انتخابات تاکید کرد: نقش رسانه‌ها بسیار مهم است و می‌توانند بسیاری از توطئه های دشمن را خنثی کنند.

وی ابراز داشت: بر خلاف تبلیغات سو دشمن همه شواهد و قرائن خبر از حضور گسترده مردم در انتخابات می‌دهد و با رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم حضور پررنگ مردم را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار