با بهره‌گیری از سامانه‌های موشکی و راداری؛

تمرین تخصصی پاسگاه فرماندهی در منطقه پدافند هوایی مرکزی برگزار شد

تمرین تخصصی پاسگاه فرماندهی با به‌کارگیری سامانه‌های موشکی و راداری در حوزه استحفاظی منطقه پدافند هوایی مرکزی برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴ - 05July 2023

تمرین تخصصی پاسگاه فرماندهی در منطقه پدافند هوایی مرکزی برگزار شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «علی حدادی سامانی» فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی ارتش، اظهار داشت: تمرین تخصصی پاسگاه فرماندهی، در حوزه استحفاظی منطقه پدافند هوایی مرکزی (شهید نصر اصفهانی) به وسعت ۲۰۴ هزار کیلومتر مربع و با هدف کسب مهارت‌های رزمی برای پیروزی و انجام موفقیت‌آمیز مأموریت‌های محوله برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم سامانی افزود: در این تمرین تخصصی تمامی سامانه‌های موشکی، راداری، بصری، اپتیکی و سامانه فرماندهی و کنترل به کار گرفته شد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی ارتش نتایج برگزاری این تمرین تخصصی را مطلوب ارزیابی و عنوان کرد: اصلی‌ترین هدف برگزاری این رزمایش کسب مهارت‌های رزمی برای پیروزی و انجام موفقیت‌آمیز مأموریت‌های محوله در مقابله با تهدیدات و چالش‌های احتمالی است.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری این تمرین تخصصی می‌توان به افزایش قدرت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی فرماندهان در برخورد با وضعیت‌های گوناگون و سناریو‌های احتمالی اشاره کرد.

امیر سامانی افزایش مهارت و توانایی فرماندهان و ارکان ستاد منطقه پدافند هوایی مرکزی در طرح‌ریزی و هدایت عملیاتی پدافند هوایی را از دیگر اهداف برگزاری این تمرین دانست و گفت: افزایش مهارت و توانایی فرماندهان در تهیه و صدور دستورات جزء به جزء در حین اجرای مأموریت مقابله با وضعیت‌های غیرمترقبه و نیز حفظ و بالا بردن توان رزم یگان‌های تابعه در مقابله با نیرو‌های نابرابر و شرایط ویژه نیز از اهداف برگزاری این تمرین تخصصی مهم است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی ارتش در بیان اهداف برگزاری این تمرین تخصصی به ترغیب و هدایت در استفاده بهینه از نیرو‌های انسانی کارآمد و آگاه به دانش نظامی اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش مهارت و توانایی فرماندهان و ارکان ستاد منطقه در اجرای شور‌های ستادی نیز از اهداف این رزمایش است.

منطقه پدافند هوایی مرکزی شهید نصر اصفهانی یکی از مناطق مهم پدافندی کشور است که وظیفه حفظ و حراست از تأسیسات مهم و زیربنایی سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری را دارد و نقش مهمی (مستقیم یا غیرمستقیم) در برگزاری تمرین‌های تخصصی مهم کشور دارد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار