مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

جشنواره شعر تبری «نوج» فرصتی برای احیای فرهنگ مازندران است

«آهنگر» با بیان اینکه فرهنگ و هنر بومی مازندران ریشه در فرهنگ علوی دارد، گفت: جشنواره شعر تبری «نوج» فرصتی برای احیای این فرهنگ است.
کد خبر: ۶۰۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱ - 05July 2023

جشنواره شعر تبری «نوج» فرصتی برای احیای فرهنگ مازندران استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «احسان آهنگر» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره شعر تبری «نوج» که در دفتر کارش برگزار شد با اشاره به اولویت‌های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: احیای هویت بومی و تلاش برای تقویت فرهنگ، هنر و زبان مازندرانی از اهم برنامه‌های این اداره کل بوده و وظیفه ما این است تا فرهنگ خود را به نسل جوان منتقل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مهمترین ابزار در این راه، فرهنگ و هنر است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در حمایت از فرهنگ و هنر بومی محدودیتی ندارد چرا که فرهنگ و هنر بومی مازندران ریشه در فرهنگ علوی دارد و به تبع این‌ها جدا از هم نیستند و این جشنواره فرصتی برای احیای این فرهنگ است.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از حضور رمضان غلامی فرماندار سوادکوه عنوان کرد: حضور فرماندار در این جلسه نشان از اهمیت فرهنگ و ادب بومی این جشنواره دارد و برای پیشرفت عرصه فرهنگ استفاده از ظرفیت‌های مردمی از اهمیت زیادی برخوردار است.

این مسئول افزود: همچنین بسترسازی مهمی را برای حضور مردم در این عرصه فراهم می‌کنیم و یکی دیگر از کار‌های مهم ما ظرفیت‌های مردمی در امور فرهنگی است که ان شاالله جشنواره‌ای با کیفیت‌های بهتر برگزار کنیم.

آهنگر در رابطه با زمان برگزاری پیشنهادی را مطرح کرد و گفت: برگزاری آیین اختتامیه ششمین جشنواره شعر طبری «نوج» با توجه به اینکه در حوزه فرهنگ و ادب بومی است در هفته مازندران که از ۱۴ تا ۲۰ آبان است در سوادکوه برگزار شود.

غلامی، فرماندار سوادکوه نیز توجه به فرهنگ و ادب را مورد تأکید قرار داد و افزود: برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره حمایت لازم در شهرستان انجام می‌شود.

شورای سیاست‌گذاری جشنواره جابر خانلری، ذبیح‌الله ذبیحی، منصور علی‌اصغری، رحمت رضایی رضا فرجی، نجمه روحی و سید علی علوی معاون فرهنگی اداره کل نیز به همراه هراسانی رئیس کانون بسیج هنرمندان مازندران در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار