معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تأکید کرد؛

لزوم انتقال فرهنگ غدیر به جامعه

«سلگی» بر لزوم انتقال فرهنگ غدیر به جامعه تأکید کرد.
کد خبر: ۶۰۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸ - 06July 2023

لزوم انتقال فرهنگ غدیر به جامعهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «روح الله سلگی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران امروز در همایش «پیام آسمانی غدیر و مروجان آن» که با حضور حجت الاسلام «خسرو پناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در مجتمع اهل بیت (ع) ساری برگزار شد با اشاره به پیشینه مازندرانی‌ها در تشکیل اولین حکومت علوی در این خطه از شمال کشور بر انتقال فرهنگ غدیر تاکید کرد و اظهار داشت: این موضوع مسئولیت ما را در استان مازندران؛ دیار علویان افزون‌تر می‌کند و همه مکلف هستیم‌ تا در انتقال این فرهنگ به وظیفه خود خوب عمل کنیم.

وی به پیشتازی مازندران در لبیک به اسلام اشاره کرد و افزود: افتخار بزرگ دیار علویان، دفاع از حکومت شیعی و تشکیل نخستین حکومت شیعی است و این موضوع این استان را به عنصری قابل باور در حوزه سیاسی جهان اسلام تبدیل کرده است.

سلگی استان مازندران را پرچم‌دار واقعه غدیر معرفی کرد و یادآور شد: مردم مازندران در برهه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل بیت(ع) نقش خوبی را ایفا کردند و این مسیر نورانی همچنان در این استان ادامه دارد.

سلگی شخصیت حقیقی و حقوقی حضرت امیرالمومنین علی(ع) را نماد غدیر دانست و بیان کرد: بازخوانی واقعه غدیر در دیار علویان به دلیل استقرار نخستین حکومت علویان در این استان ضرورت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران همچنین از ثبت روز مازندران در تقویم رسمی کشور خبر داد و گفت: نام‌گذاری این روز هم‌زمان با سالروز تاسیس حکومت علویان بوده است که سال گذشته به همین مناسبت احیای مناسک در راستای شعائر دینی در روستای صالحان نور برگزار شد.

این مسئول به وجود مشکلات فرهنگی نظیر طلاق و پیری جمعیت در این استان اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس آمار مازندران سومین استانی است که در شمار پیری جمعیت قرار دارد.

سلگی اذعان داشت: با توجه به مشکل یاد شده، سال گذشته نیم میلیون از زوجین این استان تحت آزمایش غربالگری قرار گرفتند که ۱۲ هزار زوج نابارور در این غربالگری شناسایی شدند و تسهیلات لازم به آن‌ها پرداخت شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار