مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران تأکید کرد؛

ضرورت احیای فرهنگ «غدیر»/ معارف شیعه در مراکز فرهنگی نهادینه شود

حجت الاسلام «رضایی» بر ضرورت فرهنگ «غدیر» تأکید کرد و گفت: باید با همت جمعی این ایام به عنوان منبع تبلیغی حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و فرهنگی نهادینه شود.
کد خبر: ۶۰۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵ - 08July 2023

ضرورت احیای فرهنگ «غدیر» / معارف شیعه در مراکز فرهنگی نهادینه شودحجت‌الاسلام والمسلمین «عیسی رضایی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری ضمن اشاره به ایام غدیریه از عید قربان تا عید سعید غدیرخم، اظهار داشت: ۱۵ روز آسمانی بر همه عاشقان امیرالمومنین (ع) مبارک باد.

وی درخصوص ضرورت احیای فرهنگ غدیر گفت: خداوند متعال جهت هدایت بشر از تمامی ظرفیت‌های هستی بهره گرفته است تا بشر به تکامل خود برسد.

این مسئول همچنین اعتقادات را مهم‌ترین رکن هدایت دانست و افزود: روح اعتقادات بحث امامت است؛ در عرصه ابلاغ و عمومی شدن معارف عظیم شهادت اهل بیت (ع) استفاده خوبی شده است مانند ایام محرم و صفر، ایام فاطمیه و ایام صادقیه در این میان فرهنگ سازی در استفاده ایام سرور اهل بیت (ع) برای تعمیق و گسترش تشیّع جای خالی خود را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: نکته‌ای که در این میان در نظر گرفته نشده است آن استفاده از این ایام به عنوان ظرفیت بیان معارف شیعه همانند استفاده از مراسم عزاداری است که با همت جمعی این ایام به عنوان منبع تبلیغی حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و فرهنگی نهادینه شود و متولیان امر تبلیغ و تبیین نیز در این ایام خود را موظف به تبلیغ آن بدانند.

وی در پایان با تاکید بر نزول آیه ابلاغ در این ایام گفت: در ایام غدیر استدلال‌های بسیار مهم بر حقانیت شیعه مانند آیه ولایت، تطهیر، حدیث کسا، آیه محبت و سوره «هل أتی» نازل شد باید این ایام را ایام بسیار استثنایی و پر ظرفیت برای تبیین معارف حق شیعه از آن استفاده بشود؛ امر به تبلیغ امامت و ولایت در این ایام صادر شده است، زیرا آیه ابلاغ یا ایها الرسول در این آیه نازل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار