به گزارش دفاعپرس از مشهد، آیتالله «سید احمد علمالهدی» در دیدار با جمعی از نخبگان، پژوهشگران و فناوران خلاق بسیجی خراسان رضوی که به میزبانی دفتر نماینده ولیفقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی متأسفانه براساس نفوذ فرهنگی طاغوت، شرایطی به وجود آمده بود که قشر نخبگانی و اندیشمندان جامعه همگی در حالات روحی و موضعگیریهای فرهنگی خود متأثر از فرهنگ غربی بودند؛ بر همین اساس، اکنون شما را میتوان سرمایه و افتخار این کشور دانست زیرا وجود شما نشان روشن از ارتقا و رشدی دارد که جامعه انقلابی کشور به آن دست پیدا کرده تا به عالیترین مراتب علمی دست پیدا کند و در تخصصیترین زمینههای موجود، گرهگشای سایر اقشار و آحاد ملت باشد.
وی افزود: جوان بسیجی باید متوجه باشند که به چه چشمی به آنهل نگاه میکنند. این یک نظام ارزشگذاری است که باید به آن توجه شود. در شرایط فعلی، پیشرفت و تعالی علمی ایران اسلامی در صدر امور قرار دارد زیرا بهوسیله توسعه علمی میتوان به ثروت درونی رسید، جامعه را از گرفتاریهای موجود بینیاز کرد و شرایطی را رقم زد که زمینه ظهور بقیهالله الاعظم(عج) فراهم شود.
نماینده ولیفقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزه دولت نسبت به مسائل دانشبنیان و شرکتهای فناور توجه ویژهای دارد. رئیسجمهور در سفر استانی وقتی به مشهدالرضا (ع) آمد، بازدید از پارک علم و فناوری را در دستورکار قرار داد تا نشان دهد نسبت به این مسئله دغدغه دارد. علاوه بر این، در حالت کلی امروزه تحت تأثیر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و فعالیت دولت، شرایط به گونهای رقم خورده که اگر هم سازمان یا جریانی خود را بیتوجه به حوزه دانشبنیان بداند و در این راستا حمایتی از خود نشان ندهد، خودبهخود توسط مردم و سایر جریانها به انزوا کشیده میشود.
وی ادامه داد: این شرایط مطلوبی است که حمایت سازمانها از دانشبنیانها به یک استاندارد مرسوم و هنجار مقبول تبدیل شده است. در همین فضا، باید کمیتهای به دستور فرمانده سپاه استان ایجاد شود که حمایت از سازمان بسیج علمی را سرلوحه برنامههای خود بداند. این حمایتها نیز در نهایت باید شرایطی را رقم بزند که سازمان بسیج علمی به قلب تپنده و جریان ساز حرکت نخبگانی استان تبدیل شود.
علمالهدی تأکید کرد: این حمایت برای بازاریابی بیشتر، تجاریسازی محصولات و کمک به تولید محصولات دانشبنیان است زیرا در حال حاضر، کشورهای همسایه ما بازار پررونق و نیازمند به محصولات شرکتهای دانشبنیان ایرانی دارند که البته بهموازات بازاریابی خارجی، بازاریابی داخلی هم باید تقویت شود.
انتهای پیام/