دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

درخواست «لیبرمن» برای ازسرگیری ترور رهبران «حماس»

وزیر جنگ اسبق اسرائیل در پاسخ به عملیات مقاومتی صبح روز گذشته مبارزان فلسطینی در «شهرک کدومیم» در غرب نابلس خواستار ازسرگیری ترور رهبران حماس شد.
کد خبر: ۶۰۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 07July 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: صبح روز گذشته «شهرک کدومیم» در غرب نابلس شاهد یک عملیات مقاومتی بود که در جریان آن یک سرباز اسرائیلی به نام «یوسف امیر» از گردان شناسایی «تیپ غفعاتی» این رژیم توسط یک مبارز فلسطینی به هلاکت رسید.

بعد از انجام این عملیات مقاومتی بود که «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در جدیدترین اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد، حالا که حماس مسئولیت «عملیات کدومیم» را بر عهده گرفته، باید به سیاست ترور رهبران این جنبش در نوار غزه بازگردیم.

ماجرا از آنجا آغاز شد که جدیدترین عملیات مقاومتی مبارزان فلسطینی روز گذشته علیه صهیونیست‌ها انجام شد که در این عملیات تیراندازی یک فلسطینی در نزدیکی «شهرک کدومیم» در غرب نابلس، یک صهیونیست کشته شده و عامل عملیات نیز به شهادت رسیده است. اما زمانی حساسیت موضوع را بالا و بحرانی می‌بینیم که به این نکته توجه کنیم که این عملیات مقاومتی فقط دو روز بعد از پایان حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین انجام شده است.

چرایی درخواست لیبرمن برای ازسرگیری ترور رهبران حماس

در حقیقت انجام این عملیات را می‌توان نشانه‌ای واضح و روشن مبنی بر به پایان نرسیدن بحران حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین دانست. زیرا انجام این عملیات به خوبینشان می‌دهد منطقه همچنان در زیر سایه سنگین حمله نظامی دو روزه رژیم صهیونیستی قرار دارد و شاید به همین سادگی‌ها این بحرانی که توسط رژیم صهیونیستی ایجاد شده به پایان نرسد.

اما از آنجایی که حیات و ادامه زندگی رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی به بحران سازی و ایجاد جنگ و درگیری گره خورده است شاهد هستیم که سران و مقامات تل‌آویو نه تنها تلاش و کمکی برای پایان بخشیدن به بحران فعلی نمی‌کنند که از روی عمد با انجام اقداماتی منفی و ستیزه جویانه همواره به تولید بحران در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی و اراضی اشغالی مشغول هستند.

در همین راستا هم شاهد هستیم که «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در واکنش به تشدید عملیات مقاومتی در شهرک کدومیم در اظهاراتی متجاوزانه و تهدیدآمیز خواستار ازسرگیری ترور رهبران حماس شده است. او اعتقاد دارد که صهیونیست‌ها باید در تمامی نقاط اراضی اشغالی باید امنیت داشته باشند و تحت هیچ شرایطی نباید در برابر فلسطینیان تسلیم شوند.

چرایی درخواست لیبرمن برای ازسرگیری ترور رهبران حماس

اما او به این نکته اشاره نکرده است که در شرایطی که سران و مقامات رژیم صهیونیستی از ابتدای اشغال سرزمین‌های فلسطینیان تا امروز که چندین دهه از زمان آن می‌گذرد، همواره به کشتار مردم فلسطین مشغول بودند و کوچکترین امنیت و آسایشی را برای مردم فلسطینی غائل نبوده و نیستند چگونه انتظار دارند که مبارزان و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر اقدامات تجاوزکارانه آن‌ها دست روی دست گذاشته و ساکت بنشینند.

حال باید به این مهم توجه کرد که ریشه تمامی بحران‌های اخیر ایجاد شده در سرزمین‌های فلسطینی کاملا به بعد از روی کار آمدن کابینه بنیامین نتانیاهو و نخست وزیری او برمی‌گردد. کابینه‌ای که از اعضایی افراطی و تندرو تشیل شده است و بر اساس اخطار و اعلام خطر کارشناسان پیش‌بینی می‌شد که بعد از روی کار آمدن این کابینه شاهد بحرانی شدن وضعیت اراضی اشغالی و درگیری هرچه بیشتر شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست با مردم و مبارزان فلسطنی باشیم.

موضوع بسیار مهم دیگری که گویا از دید سران و مقامات تل‌اویو مخفی مانده است تعمیق بحران‌های موجود در اراضی اشغالی به نسبت سال‌های قبل است. بر همین اساس هم بود که شاهد حمله نظامی دو روزه رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین بودیم. ماجرای که اولین و آخرین بار آن نبوده و نخواهد بود و بر اساس اظهارنظر‌های گاه و بی‌گاه برخی از مقامات رژیم صهیونیستی باید انتظار حمله‌ای همانند حمله نظامی به شهر جنین را علیه نابلس داشته باشیم.

چرایی درخواست لیبرمن برای ازسرگیری ترور رهبران حماس

در پایان باید گفت با توجه به نوع فعالیت و اقدامات کابینه نتانیاهو گویا نقطه پایانی بر بحران‌های موجود در اراضی اشغالی را نمی‌توان متصور بود و با توجه به ظلم و ستم همه روزه صهیونیست‌ها به مردم فلسطین و افزایش روزافزون قدرت و توان گروه‌های مقاومت فلسطینی از این به بعد باید هر لحظه انتظار وقوع درگیری‌های جدیدی همانند حمله نظامی به اردوگاه جنین و همچنین انجام عملیات‌های مقاومتی علیه صهیونیست‌ها را داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها