در مراسم رونمایی از کتاب «همیشه جهادگر» مطرح شد؛

سرلشکر «رضایی»: مردم ایران معجزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را رقم زدند/ کمک به معیشت مردم هم نوعی جهاد است

دبیر شورای عالی سران قوا با بیان این‌که مردم ایران معجزه انقلاب اسلامی و معجزه دفاع مقدس را رقم زدند، گفت: ملت ایران با دست خالی مقابل بزرگترین قدرت نظامی و اطلاعاتی منطقه ایستاد و انقلاب کرد و آن را به ثمر نشاند و اولین معجزه را رقم زد. دومین معجزه مردم که در این کتاب هم می‌بینید، دفاع مقدس است.
کد خبر: ۶۰۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ - 08July 2023

سرلشکر «رضایی»: مردم ایران معجزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را رقم زدند/ کمک به معیشت مردم هم نوعی جهاد استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محسن رضایی» فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، امروز (شنبه) در آیین رونمایی از کتاب «همیشه جهادگر» روایت‌گر خاطرات شفاهی سردار «علیرضا افشار»، با تأکید بر این‌که کار جهادی فقط به‌معنای جنگ و رویارویی نظامی نیست، اظهار داشت: امروز کار فرهنگی هم جهاد است، جهاد اقتصادی و کمک به معیشت مردم هم نوعی جهاد است و این‌گونه اقدامات هم اجر همان جهاد را دارد.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: همه انسان‌ها داستانی دارند و در این داستان هم خودشان مطرح هستند و هم جامعه و تاریخی که در آن هستند. قصه هر فرد فقط شامل زندگی و رویدادهای آن شخص نمی‌شود و قصه او بخشی از جامعه او و بخشی از تاریخ هم هست. تاریخ و جامعه و افراد آن جامعه دو روی یک سکه و غیرقابل تفکیک هستند.

سرلشکر رضایی با اشاره به کتاب «همیشه جهادگر»، درباره ارزش فرهنگی و اجتماعی این‌گونه کتاب‌ها، بیان داشت: این کتاب دوربینی برای دیدن جامعه در آن زمان است؛ داستان‌های نسل اول قصه واقعی است و برای انتقال به نسل‌های بعد درس‌های فراوانی دارد و قابل استفاده است.

وی با یادآوری دو رخداد بزرگ تاریخ معاصر ایران یعنی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم کتاب «همیشه جهادگر»، این است که آقای افشار جزو نسلی است که نوآوری بزرگی در ایران به وجود آورد و معجزه‌گر شد. مردم ایران معجزه انقلاب اسلامی و معجزه دفاع مقدس را رقم زدند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس ادامه داد: ملت ایران با دست خالی مقابل بزرگترین قدرت نظامی و اطلاعاتی منطقه ایستاد و انقلاب کرد و آن را به ثمر نشاند و اولین معجزه را رقم زد. دومین معجزه مردم که در این کتاب هم می‌بینید، دفاع مقدس است. آمریکا مطمئن بود که ایران از رژیم صدام شکست می‌خورد، چراکه ایران ارتشی از هم پاشیده داشت، به‌علاوه نیرو‌های نظامی مهمات هم نداشتند. حتی برخی در سال اول جنگ گفتند جنگ ۲۰ سال طول می‌کشد، اما در سال دوم جنگ ورق برگشت و معجزه مردم معادلات جنگ را به هم زد.

دبیر شورای عالی سران قوا گفت: باید رمز این موفقیت و معجزه انقلاب و دفاع مقدس را تبیین کنید و حسن این کتاب‌ها کمک به رمزگشایی این معجزه‌هاست. آقای افشار از برادران جهادی بودند. ما در دفاع مقدس مدام در جامعه به دنبال انسان‌های مستعد بودیم و بسیاری از سرداران بزرگ جنگ همچون حسن باقری و آقای افشار را هم همین‌طور پیدا کردیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار