در نشست با امیرعبداللهیان مطرح شد؛

وزیر خارجه الجزایر: آینده روشنی پیش روی روابط‌مان با ایران وجود دارد

عطاف با تاکید بر اینکه روابط ایران و الجزایر در حوزه‌های مختلف ملی و بین‌المللی گسترده است، گفت: روابط دو کشور تاریخی و ممتاز است و آینده روشنی در پیش رو دارد.
کد خبر: ۶۰۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶ - 08July 2023

ظرفیت بالای دو کشور برای توسعه روابط اقتصادیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «احمد عطاف» وزیر خارجه الجزایر امروز (شنبه) در نشست خبری مشترک با «حسین امیرعبداللهیان» با قدردانی از دعوت و میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای این سفر و استقبال گرم انجام شده از وی و هیات همراهش اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در یک سفر کاری که به دستور رئیس جمهور الجزایر انجام شده است، در تهران حضور دارم.

احمد عطاف روابط روسای جمهور الجزایر و ایران را بسیار خوب دانست و با بیان اینکه رایزنی‌های مستمری بین دو کشور در جریان است، آن را بازتاب دهنده توجه ویژه روسای جمهور دو کشور و اراده قوی آن‌ها برای توسعه روابط دو کشور و ارتقای آن به بالاترین سطح ممکن در همه زمینه‌ها برشمرد.

وی دیدار امروزش با امیرعبداللهیان را فرصت ارزشمندی برای بررسی روابط دوجانبه و افق‌های پیش روی آن توصیف کرد و افزود: ما از این فرصت برای رایزنی در خصوص تحولات سریع فضای منطقه‌ای و بین المللی استفاده کردیم و من خوشحال هستم که نتایج گفتگو‌های امروز مثبت بود.

وزیر امور خارجه الجزایر با بیان اینکه این نتایج می‌تواند نشاط بیشتری را به روابط دوجانبه تزریق کند، گفت: روابط دو کشور ممتاز و دارای ظرفیت توسعه بیشتر در حوزه‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری است.

وی یکی از محور‌های توافق امروز وزرای خارجه ایران و الجزایر را ایجاد زمینه لازم برای برگزاری سومین کمیسیون مشترک دو کشور دانست و گفت: امروز توافق کردیم که بر بخش‌هایی که اهمیت و اولویت ویژه در روابط دوجانبه دارند از جمله انرژی، صنعت، کشاورزی، علوم و تکنولوژی، ارتباطات و دارو و تجهیزات پزشکی تمرکز کنیم.

عطاف روابط دو کشور را ممتاز و دارای ظرفیت توسعه بیشتر در حوزه‌های اقتصادی برشمرد و افزود: این حوزه‌ها مولفه‌های همگرایی میان دو کشور را داراست و می‌تواند فرصت مناسبی برای همکاری دو کشور باشد.

قدردانی از تلاش ایران برای عضویت الجزایر در شورای امنیت

وزیر خارجه الجزایر موضوعات منطقه‌ای، جنگ اوکراین، مساله فلسطین و مشکلات مردم یمن و لیبی را از دیگر محور‌های رایزنی خود با امیرعبداللهیان عنوان کرد و گفت: ما از روابط مثبت میان کشور‌های عربی با ایران و توافق تاریخی میان ایران و عربستان با میانجگیری چین خوشحال هستیم و امیدواریم این موضوع به تقویت هم‌گرایی برای مقابله با چالش‌های پیش روی کشور‌های منطقه‌ای کمک کند.

عطاف با قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای عضویت الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل متحد اظهار داشت: در دیدار امروز مهمترین اولویت‌های الجزایر در شورای امنیت را تشریح کردم.

وزیر خارجه الجزایر با ابراز رضایت از نتایج نشست وزرای خارجه کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد در باکو، اظهار داشت: در گفتگو‌های امروز بر ضرورت همکاری بین دو کشور دوست و برادر در نهاد‌های بین‌المللی از جمله جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری اسلامی با هدف بهبود عملکرد این سازمان‌ها در راستای تقویت صلح و مبارزه با افراطی گری تاکید شد.

وی یکی دیگر از محور‌های رایزنی خود با امیرعبداللهیان را تلاش ایران و الجزایر برای عضویت در بریکس دانست.

عطاف روابط تهران و الجزیره را تاریخی و ممتاز توصیف کرد و با بیان اینکه آینده روشنی پیش رو داریم، تصریح کرد: روابط ایران و الجزایر روابطی گسترده در حوزه‌های مختلف ملی و بین‌المللی است و پرداختن به همه جزئیات این روابط را فراتر از فرصت این نشست می‌دانم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار