وزیر امور خارجه:

ایران و الجزایر دوست روزهای سخت یکدیگرند

امیرعبداللهیان با اشاره به دیدار با وزیر خارجه الجزایر گفت: به گواه تاریخ دو کشور ایران و الجزایر دوست روزهای سخت یکدیگر هستند.
کد خبر: ۶۰۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ - 09July 2023
امیرعبداللهیان: ایران و الجزایر دوست روزهای سخت یکدیگرندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درخصوص گفت‌وگوی روز گذشته (۱۷ تیر) با همتای الجزایری، نوشت: روز گذشته میزبان آقای «احمد عطاف» همتایم از الجزایر بودم.
 
در ابتدای گفت‌وگو‌ها به ایام جنگ تحمیلی و تلاش‌های الجزایر برای میانجی‌گری اشاره شد و توافق کردیم همکاری‌ها در زمینه‌های علمی، فناوری، صنایع، گردشگری، کشاورزی و پزشکی شتاب گیرد.
 
به گواه تاریخ دو کشور ایران و الجزایر دوست روز‌های سخت یکدیگر هستند.
 
به گزارش دفاع‌پرس، سفر وزیر خارجه الجزایر در پاسخ به دعوت امیرعبداللهیان انجام شد. وزیر امور خارجه دهم فروردین سال جاری در گفت‌وگوی تلفنی از وزیر خارجه الجزایر برای سفر به تهران دعوت کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت.

امیرعبداللهیان ۱۰ فروردین در تماس تلفنی با «احمد عطاف» وزیر خارجه جدید الجزایر، انتخاب وی را به این سمت تبریک گفت و برای وی در مسؤولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

دو وزیر خارجه، درخصوص توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف به ویژه روابط اقتصادی و تجاری و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات فلسطین رایزنی و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران از همتای الجزایری برای سفر به تهران دعوت کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت.

وزیر خارجه الجزایر نیز ضمن ابلاغ سلام‌های گرم مقامات عالی کشورش به مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی برای توسعه روابط دوجانبه با کشورمان در ابعاد مختلف تأکید کرد.

رمطان العماره وزیر خارجه پیشین الجزایر نیز ۱۷ دی ۱۴۰۱ در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان آمادگی این کشور برای برگزاری رایزنی‌های سیاسی با ایران را اعلام و از وزیر خارجه ایران برای سفر به الجزایر دعوت کرد.

انتهای پیام/۳۷۱
نظر شما
پربیننده ها