رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد؛

اهمیت توانمند سازی خانواده‌های دارای عضو ناشنوا/ برپایی عزاداری ویژه محرم برای ناشنوایان

قادری با اشاره به اهمیت توانمند سازی خانواده‌های دارای عضو ناشنوا از برپایی عزاداری ویژه محرم برای ناشنوایان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ - 12July 2023

اهمیت توانمند سازی خانواده‌های دارای عضو ناشنوا/ برپایی عزاداری ویژه محرم برای ناشنوایانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، جلسه معرفی و بررسی فعالیت‌های تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه امور ناشنوایان با محوریت هم اندیشی برگزاری آئین عزاداری محرم و اربعین؛ به میزبانی امور فرهنگی سازمان بهزیستی و با حضور «علی محمد قادری» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، نمایندگانی از گروه‌های جهادی و مردمی فعال در حوزه امور ناشنوایان از نقاط مختلف کشور، شبکه سلامت سیما، هلدینگ سلامت بنیاد علوی و همچنین مدیران معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، بعد از ظهر امروز در ساختمان ستاد بهزیستی برگزار شد.

قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در این نشست گفت: در خصوص فعالیت‌های سازمان بهزیستی در ماه محرم و در ساحت خدمت به کم شنوایان و ناشنوایان و خانواده‌های ایشان در این جلسه به دنبال هم افزایی و همسو شدن ایده‌هایی هستیم که به ترویج فرهنگ حسینی و افتخار آفرینی حضور منسجم ناشنوایان در عرصه‌های مختلف در برنامه‌های محرم و اربعین و به عنوان سفیران بهزیستی منجر شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به لزوم غربالگری فرهنگی در حوزه ناشنوایان اشاره کرد و گفت: آسیب شناسی عدم ارتباط گیری صحیح بین کودک شنوا و خانواده ناشنوا اهمیت ویژه‌ای دارد که و کار ویژه‌ای برای این آسیب شناسی لازم است. خانواده محوری و توانمند سازی خانواده مد نظر ماست و باید برنامه‌ای خلاق برای آن داشته باشیم.

وی همچنین استفاده از زبان اشاره استاندارد و ترویج آن در برنامه‌های ویژه ناشنوایان، آموزش مهارت‌های زندگی، بررسی آسیب‌های اجتماعی در خانواده ناشنوایان، تربیت مربی و مجری از اعضای جامعه ناشنوایان، استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی در حوزه ناشنوایان و… را به عنوان پیشنهاد‌هایی برای معرفی هر چه بیشتر این افراد به جامعه عنوان کرد.

در این جلسه در خصوص اجرای برنامه‌های عزاداری ویژه در هر استان در ایام محرم توسط هیأت‌های ویژه ناشنوایان و پخش آن از سیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار