برگزاری جلسه هماهنگی جشنواره شعر دفاع مقدس در اردبیل

جلسه هماهنگی بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان اردبیل در موزه دفاع مقدس استان برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵ - 13July 2023

برگزاری جلسه هماهنگی جشنواره شعر دفاع مقدس در اردبیلبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، جلسه هم افزایی و هماهنگی  برگزاری بیست و پنجمین دوره جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت امروز پنجشنبه با حضور نمایندگان نیروهای نظامی و انتظامی و  ادارات فرهنگی استان و کارشناسان شعر دفاع مقدس در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان  اردبیل برگزار شد.

«علی واحد» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل در این جلسه اظهار داشت: شعر دفاع مقدس میراثی معنوی و دفتری زرین و فتخار آفرین در کارنامه هزار ساله شعر و ادب فارسی و یکی از راه های حفظ و انتقال هنرمندانه حماسه ماندگار دفاع مقدس است.

وی افزود: به منظور پاسداشت شعر دفاع مقدس و مقاومت و برگزاری بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت فراخوان این جشنواره به صورت ملی و استانی با همکاری و مشارکت تمامی مجموعه های علمی و فرهنگی و سازمان اهای کشوری و لشکری از طریق رسانه های مختلف اطلاع رسانی می شود..

واحد گفت: محورهای این جشنواره عبارتند از: بخش عمومی شعر دفاع‌ مقدس (موضوعاتی از قبیل شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان، خانواده و دفاع ‌مقدس و شعر مقاومت بين‌الملل اسلامی)، شعر دفاع مقدس و مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس، ولايت‌محوری و جهاد تبيين (پرچم، ايمان و اميد، ايران قوی، هويت ملی، محروميت‌زدايی و حركت‌های جهادی، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس و نقش زنان، شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان، شعر دفاع‌ مقدس و شهدای مدافع امنيت، شعر دفاع‌مقدس و شهدای روحانی، شعر دفاع‌ مقدس،‌ دانشجو و دانش‌آموز و  طنز در شعر دفاع‌ مقدس.

وی تأکید کرد: مهلت ارسال آثار 25 شهریور 1402 است و امیدواریم شاعران استان اردبیل به ویژه شعرای جوان و علاقه‌مند به حوزه دفاع مقدس پرشورتر از دوره های قبل از این جشنواره استقبال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار