نماینده ولی فقیه در مازندران:

موسسات قرآنی شیوه‌های نوین را به خدمت گیرند

آیت الله «محمدی لائینی» خواستار بکارگیری شیوه‌های نوین در آموزش قرآن شد و گفت: موسسات قرآنی باید با نظام آموزش و پرورش هماهنگ باشند.
کد خبر: ۶۰۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ - 16July 2023

موسسات قرآنی شیوه‌های نوین را به خدمت گیرندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در مجمع عمومی و همایش مدیران موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت مازندران که از صبح امروز در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: برای پیشرفت یک مجموعه دو شرط لازم وجود دارد؛ نخست اینکه خود فرد یک فعال قرآنی پرتلاش و دارای روحیه جهادی باشد و دوم اینکه زیرساخت لازم برای فعالیت مجموعه قرآنی فراهم باشد.

وی افزود: اینکه اسم ما فعال قرآنی باشد، اما فعال نباشیم کارمان با وجود تخصیص اعتبارات خوب هم به جایی نمی‌رسد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: نمونه بارز فعال قرآنی، پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله بود که مشقت‌های فراوانی را متحمل شد.

آیت‌الله محمدی لائینی گفت: شورای توسعه فعالیت قرآنی زیرساخت لازم برای مجموعه فعالیت قرآنی است که در دهه هشتاد کلید خورد، اما تاکنون محقق نشده و اخیرا این امر با جدیت دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: یک نماینده برای این منظور انتخاب کردیم و در ۱۹ شهر و شهرستان مازندران شورای توسعه فعالیت قرآنی شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: زیر ساخت توسعه فعالیت قرآنی با تشکیل این شورا فراهم شده و بسیاری از مشکلات موسسات در همین شورا‌ها مرتفع خواهد شد.

آیت‌الله محمدی لائینی با اشاره به اینکه فعالان قرآنی باید خستگی‌ناپذیر و پرتلاش باشند و در میدان عمل اهل کار باشند، افزود: موسسات و خانه‌های قرآنی باید با اعتمادسازی از ظرفیت خیرین بهره ببرند.

وی با اعلام اینکه موسسات قرآنی باید توانمند و به‌روز باشند و شیوه‌های نوین متناسب با زمان را به خدمت بگیرند، تاکید کرد: موسسات قرآنی باید با نظام آموزش و پرورش هماهنگ باشند و ناهماهنگی ایجاد مشکل خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، اعلام کرد: باید در حوزه تفسیر و آموزش روخوانی عمومی کار جدی در استان صورت گیرد.

آیت‌الله محمدی لائینی گفت: اتحادیه نیز باید بدنبال بسترسازی و زیرساخت باشد و موسسات را توانمند کند.

وی با تاکید بر اینکه ترویج جلسات خانگی قرآن نیز از اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: تمام مشکلات امروز جامعه یک بعد فرهنگی دارد و هر چه به قرآن نزدیک شویم مشکلات ما کمتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، خاطرنشان کرد: تمام مسئولان اجرایی باید بدانند که وظیفه اولشان توجه به قرآن و فرهنگ قرآنی است.

آیت‌الله محمدی لائینی متذکر شد: سبک زندگی قرآنی و فرهنگ قرآنی از اموری است که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار