مطالبات امام خامنه‌ای از مسئولان-۲۳/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: تولید و رفاه اجتماعی دو مقوله اساسی برای پیشرفت یک جامعه

فاضلی گفت: رفاه و تولید دو عنصر مهم برای یک جامعه محسوب می‌شوند تا مردم آن جامعه بتوانند با آسایش به زندگی روزمره خود برسند، ما متأسفانه نسبت به این دو مقوله کم‌توجهی کرده‌ایم.
کد خبر: ۶۰۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ - 19July 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: تولید و رفاع اجتماعی دو مقوله اساسی برای پیشظرفت یک جامعه«ملک فاضلی» نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر هدفمند شدن نظام آموزش عالی کشور و پرهیز از تربیت بدون ضابطه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، اظهار داشت: ما بدون محاسبه دقیق و پیش‌بینی شغل فارغ‌التحصیلان اقدام به توسعه بی ضابطه نظام آموزش عالی کشور کرده‌ایم و تولید و فناوری را به دلیل فروش نفت به حاشیه برده‌ایم.

فاضلی خاطرنشان کرد: واردات بی‌رویه اجناس بی کیفیت چینی عموم تولیدات دستی و کارگاه‌های کوچک کشورمان را به تعطیلی کشانده است، ما تولید را کنار گذاشتیم و از سوی دیگر با افزایش جمعیت در کشورمان لشکری از فارغ‌التحصیلان بیکار در کشور  بسیار شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: به همه این مصیبت‌ها باید کاهش ارزش پول ملی را هم اضافه کنیم، وقتی ارزش پول ملی کشور پایین می‌آید، دستمزد و حقوق افراد جامعه به میزان تورم موجود باید افزایش پیدا کند، در غیر اینصورت مردم در وضعیت بد معیشتی قرار می‌گیرند.

وی افزود: هیچ کشوری بر اساس اجبار و تحکم نتوانسته است در عرصه اقتصادی جامعه خود را مدیریت کند و کاری از پیش ببرد، رفاه و تولید دو عنصر مهم برای یک جامعه محسوب می‌شوند تا مردم آن جامعه بتوانند با آسایش خاطر به زندگی روزمره خود برسند، ما متأسفانه نسبت به این دو مقوله کم توجهی کرده‌ایم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار