در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: مهار تورم و رشد تولید؛ مهم‌ترین اولویت دولت و مجلس در سال جاری است

فاضلی گفت: اولویت اول تا سوم دولت و مجلس شورای اسلامی باید این باشد که ارزش پول ملی را به قدری حفظ کنند که قدرت خرید مردم حداقل به پنج سال پیش برگردد.
کد خبر: ۵۸۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۱ - 20April 2023

مهار تورم افزایش قدرت خرید مردم باید اصلی‌ترین اولیت دولت و مجلس باشد«ملک فاضلی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم مهار تورم و بالا بردن قدرت خرید مردم اظهار داشت: امروز موضوعی که جامعه ما را بسیار ناراحت و نگران کرده گرانی‌ها و کاهش قدرت خرید مردم است.

فاضلی ادامه داد: کم‌تر از پنج الی شش سال پیش حتی تصور این روز‌ها در جامعه غیر ممکن بود، هیچ ایرانی حتی به مخیله‌اش هم خطور نمی‌کرد که دلار زیر سه هزار تومان به ۵۴ هزار تومان برسد، قطعاً تا زمانی که نتوانیم ارزش پول ملی را حفظ کنیم صحبت درخصوص مهار تورم بی‌فایده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم همه سازوکار مالی خود را در کف بازار‌ها براساس کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت دلار تغییر می‌دهند، زیرا ما در بخش‌های مختلف توسعه به حدی از خودکفایی نرسیده‌ایم که تولید تماماً در داخل انجام شود و در تأمین نیازهایمان خودکفا شویم.

وی افزود: معتقدم دلاری که به ۵۴ هزار تومان رسیده است، متعاقب آن هم دست‌مزد و حقوق عموم مردم هم باید ۵۴ برابر می‌شد تا مردم هیچ اثر از گرانی‌ها را متوجه نشوند، قیمت‌ها سرسام‌آور افزایش پیدا می‌کند، اما دستمزد‌ها متناسب رشد نخواهند کرد. طبیعتاً تورم در چنین شرایطی گریبان جامعه را می‌گیرد.

فاضلی تصریح کرد: مردم ایران به قدری نجیب هستند که برخی اوقات ما مسئولان به خودمان اجازه می‌دهیم که به نجابتشان احترام نگذاریم، معتقدم اولویت اول تا سوم دولت و مجلس در این دوره باید این باشد که ارزش پول ملی را به قدری حفظ کنند که قدرت خرید مردم حداقل به پنج سال پیش برگردد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار