در نشست مسئولان دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌های جنوب غرب خراسان رضوی مطرح شد؛

سردار «یوسفعلی‌زاده»: کنگره‌های ملی شهدا بهترین ظرفیت برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: مأموریت‌های کنگره ملی شهید مدرس و۱۲۲۰ شهید منطقه ترشیز کهن منطبق بر مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی است، حال که به دلیل برگزاری این کنگره، گفتمان دفاع مقدس سکه رایج شده و وجهه همت قرار گرفته، برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از این فرصت، باید بسترسازی شود.
کد خبر: ۶۰۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴ - 18July 2023

سردار «یوسفعلی‌زاده»: کنگره‌های ملی شهدا بهترین ظرفیت برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جنوب غرب خراسان رضوی شامل شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ کاشمر برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: تلاش‌هایی که در جهت تکریم و تعظیم نام و یاد شهدا و همچنین حماسه‌آفرینان دفاع مقدس و مقاومت از سوی آحاد جامعه، دستگاه‌ها، ساختارها و تشکل‌های مردم‌نهاد صورت می‌گیرد در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی افزود: مأموریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در کلیت نظام مقدس جمهوری اسلامی تعریف شده و فرمانده معظم کل قوا بر آن تأکید دارند و بحمدالله در سطح ملی، استانی و محلی جریان دارد، گستره وسیعی را در بر می‌گیرد و مجریان و دست‌اندرکاران آن به تعداد تک‌تک افراد جامعه هستند.

این مسئول با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهید مدرس و ۱۲۲۰ شهید منطقه ترشیز کهن شامل شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ، ادامه داد: مأموریت این کنگره منطبق با مأموریت‌ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: در همه ایام تلاش بر این است که فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت مغفول واقع نشود حال که به دلیل برگزاری کنگره ملی شهید مدرس و۱۲۲۰ شهید منطقه ترشیز کهن، گفتمان دفاع مقدس سکه رایج شده و وجهه همت قرار گرفته و مورد توجه است در این مقطع برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از این فرصت، باید بسترسازی شود.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: ستاد کنگره ملی شهید مدرس و ۱۲۲۰ شهید منطقه ترشیز کهن از کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف تشکیل شده است که مأموریت این کمیته‌ها بر مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی منطبق بوده و بایستی در تعامل با این کمیته‌ها باید حداکثر بهره‌ را در توسط دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جغرافیای شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف در راستای پیشبرد مأموریت‌ها، بیان داشت: نمایندگان به دلیل برخورداری از اعتبارات، ظرفیت بسیار خوبی برای پیشبرد مأموریت‌های حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند. با توافقاتی که با نمایندگان شهرستان‌های مشهد، تربت حیدریه، چناران و فریمان صورت گرفته مقرر شده اعتباراتی را به این مهم اختصاص دهند که می‌توان در جهت تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام در شهرستان‌ها استفاده کرد؛ بر همین اساس مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند.

در این نشست مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ گزارشی از روند پیشرفت مأموریت‌های محوله در حوزه‌های مختلف، ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها