مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

امر به معروف و نهی از منکر ضامن تداوم دین‌مداری/ شهدا تکلیف‌مدار و وظیفه‌شناس بودند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: حفظ دین و ادامه دین‌مداری با تکیه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تضمین می‌شود.
کد خبر: ۶۰۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵ - 20July 2023

امر به معروف و نهی از منکر ضامن تداوم دین‌مداری/ شهدا تکلیف‌مدار و وظیفه‌شناس بودندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در یادواره هشت شهید امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی که امروز با حضور خانواده‌های شهدا در سالن همایش جمعیت هلال احمر برگزار شد، اظهار داشت: افراد به هر میزان از عظمت، قداست و کمال برسند باز هم فدایی دین خدا هستند. سیدالشهدا میوه دل حضرت رسول (ص)، نه تنها خود بلکه که همه خاندانش را به میدان آورد. آن حضرت هنگامه‌ نیاز که تکلیف او را فراخواند تعلل نکرد و پا در رکاب در وسط میدان حاضر شد.

وی افزود: امام حسین (ع) با عبور از سختی‌ها و مخالفت‌خوانی‌ها چون تکلیف او را فرا خواند احساس وظیفه کردند و برای ادای تکلیف به میدان آمدند، درک این معنا برای همیشه تاریخ لازم است. باید این معنا درک شود که برای ادای تکلیف باید ایثارگران به میدان آمد و انجام وظیفه کرد.

این مسئول تأکید کرد: کسانی این بایدها را درک می‌کنند که وظیفه‌شناس و تکلیف‌مدار هستند و شهیدانه زندگی می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و تمام کسانی که در طول تاریخ به ایشان تأسی کردند که ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی و بیش از ۲۳۰ هزار شهید در سراسر کشور از جمله آن‌ها هستند به این بلوغ و تعالی رسیدند که گوهر وجودی خود را در کجا سرمایه‌گذاری کنند تا در هنگام نیاز به میدان بیاورند.

یوسفعلی‌زاده گفت: بحمدالله در جامعه اسلامی خط ایثار و ازخودگذشتگی، جهاد و فداکاری، راه نورانی شهدا و حرکت رو به جلو و پیشرفت در عرصه‌های جهادی جریان دارد.

وی تصریح کرد: اولیای دین امر به معروف و نهی از منکر را نسبت به سایر فرایض مثل قطره در برابر دریا می‌دانند، چراکه از همه فرایض دینی بالاتر و رفیع‌تر و ذو ابعاد است و در همه شئون زندگی جریان دارد.

این مسئول بیان داشت: حفظ دین و ادامه دین‌مداری با تکیه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تضمین می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یادآور شد: جهاد تبیین که فریضه قطعی و ضروری این ایام است اصولاً تبیین بایسته‌ها، ارزش‌ها، الزامات و مسئولیت‌ها، دوستی‌ دوستان، ایثارگری‌ ایثارگران و جنایت‌ها و خباثت‌های دشمنان است و اصولاً برای آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی است.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: عرصه جهاد بزرگ امر به معروف و نهی از منکر فقط در مسئولین خلاصه نمی‌شود. حتی اگر مسئولین بی‌مسئولیتی کنند تکلیف از آحاد مردم برداشته نمی‌شود و باید در مدار شهیدان و پیشگامان ارزشمند انقلاب اسلامی حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرمانده معظم کل قوا امید و ایمان را نیاز مبرم جامعه می‌دانند تا در کالبد جامعه جریان داشته باشد. ایمان با تکیه به امر به معروف و نهی از منکر ادامه پیدا می‌کند.

این مسئول ابراز داشت: با توجه به عرصه‌های گسترده دشمنی‌های نظام سلطه، امر به معروف و نهی از منکر باید از خانه و خانواده آغاز و در جامعه تسری پیدا کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: دشمن از طریق دسترسی که ایجاد کرده ساعت‌ها در حیاط خلوت ذهن نوجوانان و جوانان ما نفوذ کرده است و ما نیز متقابلاً در عرصه فضای مجازی و حقیقی باید کار کنیم.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: با فرا رسیدن ماه محرم آحاد جامعه باید تن و جان خود را در دریای معارف حسینی شستشو دهند و از آلودگی‌هایی که در ساحت جامعه جریان دارد پاک و منزه کنند.

وی عنوان داشت: به تعبیر شهید سلیمانی باید شهیدانه زندگی کنیم تا صدای شهیدان را بشنویم و متخلق به همه خلقیات خوب شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار