در نشست ستاد برگزاری کنگره ملی شهید مدرس و ۱۲۲۰ شهید منطقه ترشیز کهن مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: پاسداشت شهیدان آینده‌سازان ایران را در برابر تهدیدات نرم دشمن مصون می‌سازد

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: نظام سلطه با تکیه به ظرفیت‌هایی که ایجاد کرده ساعت‌ها با فرزندان این مرزبوم در تعامل و تبادل اطلاعات است تا آن‌ها را به‌عنوان پیاده‌نظام خود جذب کند؛ برای مقابله با این هجمه دشمن نیاز به برنامه‌ریزی و تلاش است و کنگره‌های ملی شهدا و برنامه‌هایی که در راستای پاسداشت جهاد و مقاومت برگزار می‌شود از جمله ظرفیت‌هایی است که آینده‌سازان ایران اسلامی را در برابر تهدیدات دشمن مصون می‌سازد.
کد خبر: ۶۰۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱ - 18July 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: پاسداشت شهیدان آینده‌سازان ایران را در برابر تهدیدات نرم دشمن مصون می‌سازدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست ستاد برگزاری کنگره ملی شهید مدرس و ۱۲۲۰ شهید منطقه ترشیز کهن شامل شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «علی علی‌مددی» مسئول دبیرخانه مرکزی کنگره‎های شهدای استان و سایر اعضا در فرمانداری شهرستان کاشمر برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: بر اساس آیات الهی، احادیث شریف و منویات امامین انقلاب اسلامی، برای مأموریتی که در دستور کار کنگره ملی شهید مدرس و ۱۲۲۰ شهید منطقه ترشیز کهن که زنده‌نگداشتن نام و یاد شهیدان است، قرار گرفته، منطق و استدلال قوی وجود دارد که ضرورت دارد از آن‌ها استفاده شود.

وی افزود: از منظر فرمانده معظم کل قوا، جهاد بزرگ عنوانی است که به پاسداشت نام و یاد شهدا و حماسه‌آفرینان دفاع مقدس تعلق گرفته است.

این مسئول تأکید کرد: با توجه به اهمیت، ضرورت، موضوعیت این رسالت سنگین، لازم است در شرایط کنونی کشور از این منطق در همراه‌سازی و تقویت باروهای آحاد جامعه به‌خصوص متدینین، خانواده‌های شهدا، کودکان، نوجوانان و جوانان در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره برد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: نظام سلطه با تکیه به ظرفیت‌هایی که ایجاد کرده و امکان دسترسی که فراهم شده ساعت‌ها با فرزندان این مرزبوم در تعامل و تبادل اطلاعات است تا آن‌ها را به‌عنوان پیاده‌نظام خود جذب کند؛ برای مقابله با این هجمه دشمن نیاز به برنامه‌ریزی و تلاش است و کنگره‌های ملی شهدا و برنامه‌هایی که در راستای پاسداشت جهاد و مقاومت برگزار می‌شود از جمله ظرفیت‌هایی است که آینده‌سازان ایران اسلامی را در برابر تهدیدات دشمن مصون می‌سازد.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی در برگزاری هرچه بهتر کنگره ملی شهید مدرس و ۱۲۲۰ شهید منطقه ترشیز کهن، تصریح کرد: این کنگره فرصت مغتمی است که باید آن را قدر بدانیم؛ بر همین اساس آحاد جامعه، دستگاه‌ها و ساختارها همه باید به میدان بیایند چراکه این حرکت فرهنگی کار جهادی و انقلابی است. باید با عبور از آسیب‌ها، با حضوری اثربخش نتایج مؤثرتری را رقم زد تا عملکرد کنگره در تراز انتظارات اولیای دین و امامین انقلاب اسلامی رقم خورده و در این مأموریت سربلند شویم.  

وی تأکید کرد: باید عمیق‌تر و دقیق‌تر به عرصه کنگره ملی شهدای منطقه ترشیز کهن وارد شد و سعی و تلاش خود را با روزآمدسازی مضاعف کنیم.

این مسئول استفاده از ظرفیت‌های محلی، استانی و ملی را ضروری دانست و تعامل کمیته‌های تخصصی کنگره‌های ملی شهدای شهرستان‌های نیشابور، کاشمر، قوچان و تربت حیدریه را با کمیته‌های تخصصی کنگره ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی، فعال‌سازی ستادهای فرعی ستاد کنگره ملی شهید مدرس و ۱۲۲۰ شهید منطقه ترشیز کهن در شهرستان‌های تابعه، استفاده از تجارب کنگره شهدای استان و تسری دامنه اطلاع‌رسانی‌ها را خواستار شد.

در ابتدای این نشست اعضای ستاد کنگره ملی شهید مدرس و ۱۲۲۰ شهید منطقه ترشیز کهن گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری این کنگره ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار