امام جمعه هرمز:

یکی از مهمترین عوامل پاکی و آرامش فرد و جامعه نماز جمعه است

حجت‌الاسلام «رستاخیز» با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه نماز جمعه، گفت: یکی از مهمترین عوامل پاکی و آرامش فرد و جامعه نماز جمعه است که در ان سفارش به تقوا و حضور مؤمنین در آن وجود دارد.
کد خبر: ۶۰۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷ - 21July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین «جعفر رستاخیز» امام جمعه هرمز امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته هرمز با اشاره به کشف حجاب برخی بانوان در ملاعام، اظهار داشت: کشف حجاب بانوان در محافل خصوصی که نامحرم حضور دارد حرام شرعی است اما در فضای عمومی تخلف از قوانین و جرم است و بخاطر اینکه این عمل کشف حجاب در مسیر همسویی با دشمن است و با این عمل دنبال این هستند که نظام را تضعیف کنند به همین دلیل کشف حجاب حرام سیاسی است.

امام جمعه هرمز اشاره به فرارسیدن تاسوعای حسینی، ابراز کرد: همه شهدا به مقام شهدای کربلا غبطه می خورند و شهدای کربلا به مقام حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام غیر از امام غبطه می خورند چنین مقامی حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام دارد بخاطر اینکه فنا در ولایت و در دفاع از اهل حرم سنگ تمام گذاشت.

حجت الاسلام رستا خیز با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه نماز جمعه، افزود: یکی از مهمترین عوامل پاکی و آرامش فرد و جامعه نماز جمعه است که در ان سفارش به تقوا و حضور مؤمنین در آن وجود دارد.

امام جمعه هرمز با محکومیت کردن اهانت به قرآن در کشور سوئد، بیان کرد: هتک حرمت دوباره قرآن کریم توسط صهیونیست ها در کشور سوئد را به شدت محکوم می کنیم و این عمل بخاطر این است که افکار عمومی را نسبت به شرایط سرزمین های اشغالی منحرف کنند. و با این عمل به دنبال ایجاد اختلاف بین ادیان هستند.

وی تصریح کرد: آمریکا و غرب به کشورهای مختلف وعده دروغ می دهد نمونه آن وعده دروغ به کشور اوکراین است که او را عضویت ناتو قرار بدهند درحالی که امروز این کشور را در یک جنگ فرسایشی قرار دادند و به وعده خود عمل نکردند.

امام جمعه هرمز عنوان کرد: اگر انسان می خواهد بداند که خداوند متعال از راضی است یا نه بر اساس روایات اگربنده در مسیر بندگی است و از گناه دوری می کند و  مستضعفین را دوست دارد و ستمگران و فاسقان را دوست ندارد این نشانه رضایت پروردگار عالم است.

رستاخیز اضافه کرد: خداوند متعال اقوام طغیان گر عاد و ثمود و فرعون که در شهرهای خود فساد می کردند با تازیانه خود نابود کرد امروز هم خداوند متعال در کمین گاه است هر کسی سرکشی کند خدا با چوب تازیانه اش نابودش می کند.

وی بیان کرد: امروز مستکبران عالم بیشترین امکانات و قدرت را دارند و ما الان در یک جنگ بزرگ فرهنگی بی سابقه در عالم قرار داریم دشمن دارای امکانات وسیع است اما اهل ایمان هم دارای امکانات فراوان وقدرت بزرگ هستند بزرگترین قدرت اهل ایمان دستگاه امام حسین علیه السلام است.

امام جمعه هرمز گفت: امروز برای خودسازی جامعه سازی و تمدن سازی بزرگترین ظرفیت دستگاه امام حسین علیه السلام است و امام خمینی (ره) به وسیله الگو برداری از قیام امام حسین علیه السلام انقلاب کرد و برای مقدمه سازی ظهور هم دستگاه امام حسین علیه السلام است که می تواند جهان را مهیای طلوع خورشید ولایت کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها