مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) سمنان:

مقاومت و ایستادگی برابر سختی‌ها از درس‌های بزرگ عاشورا است

«دیباجی» گفت: مقاومت و ایستادگی برابر سختی‌ها و مصائب از درس‌های بزرگ واقعه عاشورا است.
کد خبر: ۶۰۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲ - 22July 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین «سید محسن حسینی‌دیباجی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان امروز در مراسم عزای حسینی در جمع پایوران و سربازان ستاد سپاه استان که در حسینیه شهدای گمنام سپاه استان سمنان برگزار شد، با اشاره به مصائب وارده بر امام حسین (ع) و خاندانش در واقعه کربلا اظهار داشت: مقاومت و ایستادگی برابر سختی‌ها و مصائب از درس‌های بزرگ واقعه عاشورا است.

وی با بیان اینکه توحید و خداباوری از شروط رسیدن انسان به کمال و قرب الهی است، عنوان کرد: انسان‌ها در برخورد با مشکلاتی که در زندگی برایشان رخ می‌دهد، رفتارهای متفاوتی دارند؛ برخی از افراد در این شرایط خدا را باور و قبول ندارند و به محض اینکه با مشکلی مواجه می‌شوند، مدیریت خدا را در زندگی خود ظالمانه می‌دانند؛ در حالی که نخستین عامل رشد و بالندگی مؤمن و اساسی‌ترین شرط رستگاری و رسیدن به کمال معنوی توحید است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تصریح کرد: دسته‌ای دیگر از انسان‌ها نیز هستند که خدا را قبول دارند و معتقد به این امر هستند؛ اما پایبند بایدها و نبایدها و تکالیفی که برای رستگاری انسان باید عامل به آنها باشد، نیستند که این گروه از افراد را سکولار می‌گویند؛ چراکه کاری به دین و تکالیف دینی ندارند؛ همچون شیطان که این‌گونه است.

حسینی‌دیباجی بیان داشت: اما دسته‌ای دیگر از افراد هستند که خدا و رازقیت خدا را قبول دارند و معتقد به این امر هستند که خداوند گره‌گشای مشکلات است؛ اما برای خداوند شرط و شروط می‌گذارند.

وی ادامه داد: انسان باید در زندگی خود تسلیم محض خداوند باشد و به تکالیف دینی و شرعی خود برابر خداوند متعال عمل کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان متذکر شد: برخی افراد مقابل خدای دانا، توانا، بخشنده و مهربان و بی‌کینه کرنش و عبادت می‌کنند و اینگونه خدا را می‌بینند؛ همان نگاهی که امام حسین (ع) داشتند.

دیباجی خاطرنشان کرد: خداوند همه حاجات و خواسته‌های ما را می‌داند و از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است؛ از نیت ما انسان‌ها باخبر است و باید بدانیم خزانه خداوند پُر است و هر چه قدر که از او بخواهیم به ما می‌دهد و اگر حاجتی از ما برآورده نمی‌شود به صلاحمان نیست و حکمتی در آن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار