مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌ الامر(عج):

باید سبک زندگی معصومین را سرلوحه امورات خود قرار دهیم

حجت الاسلام معبودی با اشاره به اینکه باید سبک زندگی معصومین را سرلوحه امورات خود قرار دهیم گفت: امام حسین (ع) به عنوان عبد واقعی پروردگار در اوج بندگی قرار دارند، لحظه لحظه زندگی ایشان در گرو خدا و توحید بود.
کد خبر: ۶۰۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ - 23July 2023

امام حسین(ع) به عنوان عبد واقعی پروردگار در اوج بندگی قرار دارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، حجت‌الاسلام «علی معبودی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت امام حسین(ع) در حسینیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه باید سبک زندگی معصومین را سرلوحه امورات خود قرار دهیم، اظهار داشت: یکی از فلسفه‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) این است که به معنی واقعی کلمه حسینی شویم.

وی با اشاره به آیه شریفه آیه 24 سوره انفال افزود: زمانی که خدا و پیامبر شما به سوی چیزی فرا می خوانند باید اجابت کنید چرا که این امر موجب حیات شما می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با اشاره به فراز «إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ» از زیارت عاشورا خاطرنشان کرد: ما در این فراز از خداوند متعال در خواست می‌کنیم که حیات و ممات ما را حسینی قرار دهد.

حجت‌الاسلام معبودی ادامه داد: حیات حقیقی انسان در گرو دین و دینداری است برهمین اساس باید عزاداری در ماه محرم منجر به یک سبک زندگی عاشورایی شود.

وی افزود: راه رسیدن به زندگی حسینی در بندگی خدا نهفته است پس اگر انسان از هوای نفس و خطوات شیطان دوری کند می‌تواند به اوج بندگی دست یابد.

حجت‌الاسلام معبودی با بیان اینکه امام حسین (ع) به عنوان عبد واقعی پروردگار در اوج بندگی قرار دارند، خاطرنشان کرد: لحظه لحظه زندگی ایشان در گرو خدا و توحید بود. اگر امروز کسی بنده خدا است، به برکت امام حسین (ع) است چراکه اگر ایشان نبودند بندگی نیز در عالم وجود نداشت.

حجت‌الاسلام معبودی با بیان اینکه اگر بنده خدا باشیم بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود، تصریح کرد: باید به حرمت این ماه حرام اگر مسیری را در زندگی کج رفته‌ایم، بازگردیم. جدایی دین از سیاست، آسیبی جدی به دین وارد می‌کند به همین سبب برای امام حسینی بودن باید التزام جدی به امر به معروف و نهی از منکر داشت.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این معضلات و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد با امر به معروف و نهی از منکر رفع می‌شود این در حالی است که در صورت بی توجهی به این فریضه مشکلات افزایش می‌یابد.

حجت‌الاسلام معبودی با بیان اینکه توجه به نماز و تلاوت قرآن کریم راه دیگری است که موجب می‌شود انسان سبک زندگی عاشورایی داشته باشد، تصریح کرد: اقامه نماز، تلاوت مصحف شریف، خواندن ادعیه و استغفار کردن می‌تواند سبک زندگی انسان را حسینی‌وار کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین با اشاره به فلسفه عاشورا عنوان کرد: برای حسینی ماندن باید ابتدا بنده خدا بود و از بردگی شیطان فاصله گرفت.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حسینی ماندن یعنی در مقابل سرنوشت جامعه و دین بی‌تفاوت نباشیم خاطرنشان کرد: توجه به اقامه نماز، تلاوت قرآن، دعا و استغفار نیز ما را در مسیر حسینی شدن و حسینی ماندن نگاه می‌دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار