کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

نقش زنان در گفتمان اسلامی، تمدن‌سازی است/ زنان رکن مهم جامعه ایمانی و تثبیتی برای استمرار انقلاب

«خاکزاد» نقش زنان در گفتمان اسلامی را تمدن‌سازی دانست و گفت: زنان رکن مهم جامعه ایمانی و تثبیتی برای استقرار و استمرار انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۶۰۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۲ - 25July 2023

نقش زنان در گفتمان اسلامی، تمدن‌سازی است/ زنان؛ رکن مهم جامعه ایمانی و تثبیتی برای استمرار انقلاب«محسن خاکزاد» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری با اشاره به اینکه در یک نگاه کلی، ما با دو فرهنگ الهی و اسلامی و الحادی و غربی مواجه هستیم، اظهار داشت: در فرهنگ الهی، زن از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است ولکن در فرهنگ الحادی و غربی، اعتقاد بر این است که اصل بر لذت جسمانی و مادی است و زن می‌تواند بهترین و ساده‌ترین راه برای کسب این لذات باشد.

وی افزود: برای پرداختن به موضوعاتی، چون زنان در جهان اسلام و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، حجاب و پوشش زن مسلمان در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، نقش زنان جهان اسلام در تمدن‌سازی و گفتمان انقلاب اسلامی و زن در رسانه‌های غربی و تبیین جایگاه زن در غرب و اسلام، لازم است تا گفته شود که با ظهور اسلام و ابلاغ آئین نامه‌ی مترقی حقوق زنان، فضای حقارت‌بار زن و پست شمردن هویت او کاملا در هم شکست.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در این بخشنامه مسلمانان مکلف شدند زن را محترم شمرده و حقوق او را رعایت کنند و در صورت استنکاف، هم مواخذه و هم گاهی در برخی موارد مجازات می‌شدند.

خاکزاد خاطرنشان کرد: با این همه، اما در غرب در قرون وسطی و حتی در دوره‌ی رنسانس، زن از وضعیت مطلوب آن هم از نوع اندک آن بهره نداشت و انواع ظلم‌ها صرفا بخاطر زن بودن به او روا می‌شد.

وی ادامه داد: زن در ازدواج، علم آموزی، رای دادن و تصمیم گیری‌های اجتماعی و حتی گاهی از مالکیت نیز محروم بود تا جایی که در دوره‌ی روشنگری در سال ۱۷۸۹ که اعلامیه‌ی حقوق بشر در فرانسه مصوب شد، به حقوق زنان یا برابری آن با مردان هیچ اشاره‌ای نشد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: در غرب حدود ۶۳ سال قبل دختران و زنان آنقدر بی‌ارزش بودند که برای جلب توجه اجتماعی کار و ازدواج و تحصیل، مجبور بودند خود را به شکل یک بازیگر معروف زن در آورند تا دیده شوند که این امر به انقلاب جنسی منتهی شد.

تکاپوی تحولات غرب و شکل‌گیری ازدواج سفید

خاکزاد یادآور شد: با شدت گرفتن تحولات در غرب زنان نیز به تکاپو افتادند تا جنبش‌های دفاع از حقوق زنان را شکل دهند که به فمینسم معروف شد؛ یک اصلی که مانند اومانسیم، انسان محوری، خواست بشر (خواسته‌های نفسانی و شهوانی) محور قرار می‌گیرد که در این زمینه نیز زن از حقوق خود محروم شد و نتیجه‌ی آن جنبش‌ها هم همجنس‌گرایی و ازدواج سفید شد.

وی عنوان کرد: یک اباحه‌گری اجتماعی که فقط با حیوانات قابل قیاس است، در اروپا بزرگترین مرکز روسپی‌گری در آلمان قرار دارد که نسبت به دیگر کشور‌ها الگو بحساب می‌آید؛ از جمله‌ی آن جنبش‌ها، تساوی در حقوق زن و مرد بود که غرب و اروپا با شعار زن زندگی آزادی، همین جنبش را در برهنه نمودن زنان با مقدمه‌ی زدودن غیرت مردان رقم زدند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: حال آنکه هم از منظر دین و هم روانشناسی، پوشش مناسب زنان در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و حفظ کانون خانواده و جلوگیری از فساد نقش اساسی دارد و این مهم در غرب و سپس در اروپا دچار فروپاشی شد و این نگاه که در واقع مقابله با احکام اسلام است، حقیقت و ارزش‌های زنان را به انحطاط برده است.

خاکزاد تصریح کرد: تا جایی که با تاثیر از همان فرهنگ، کشور ژاپن با پیشرفت‌های صنعتی و ماشینی‌اش و کره‌ی جنوبی با تاسی از همان فرهنگ الحادی، هفتمین و دهمین کشور خودکشی زنان در دنیا است.

وی افزود: در روم باستان چهره‌ی زن به عنوان مظهر شیطان تصور میشد و هیچ جایگاهی جز بهره‌بری جنسی نداشت، حتی در عصر بیداری، زن در هندوستان موجودی شرور برای مرد و در برخی قبائل استرالیا زنان اساسا فاقد ارزش انسانی و در مصر و چین و آفریقا و... از کمترین حقوق خود نیز بی‌بهره بودند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: با همین اهداف در غرب و رسانه‌های امروزی غربی، زنان را وادار می‌کنند در عرصه‌های تامین شهوات جنسی مردان جلوه کنند؛ در این میان اسلام، اما از ابتدا مدافع حقوق و ارزش‌های زنان بود و گوهر‌های ناب زنان را به رخ جوامع بشری کشیده است و با احکام صادره نسبت به انتشار آن همت ورزید.

زنان پیشتاز در تمدن سازی و گفتمان انقلاب اسلامی

خاکزاد خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نقش زنان جهان اسلام احیا شد و با این نگرش که ۳ چهارم محبت خانه متوجه‌ی زن یا دختر خانه است و حدود ۹۵ درصد تربیت و پرورش فرزندان و گرم نگهداشتن مزکز خانواده در عهده‌ی مادران است، آنان را در حقوق اجتماعی همچون مردان سهیم نمود تا جایی که امروزه درصد حضور دختران و زنان در علم آموزی در مراکز دانشگاهی، بیش از مردان است.

وی تاکید کرد: حق انتخاب در ازدواج و حق رای و حضور در صحنه‌های گوناگون سیاسی و اجتماعی و مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، به زنان مسترد شد حتی در دفاع مقدس تا پشت جبهه‌ها حضور مستمر داشتند.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: در تمدن‌سازی و گفتمان انقلاب اسلامی، علاوه بر زنان فرهیخته، مادران و همسران و خوهران رزمندگان و شهدای والامقام از پیشتازان این حوزه بودند.

خاکزاد یادآور شد: در نگاه اسلام بهشت زیر پای مادران است و توجه به زن از اولویت‌های کانون خانه است و امروز زنان مسلمان، گفتمانشان زهرایی و حرکت‌هایشان زینبی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار