مدیر کل سابق حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

دفاع مقدس قله ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران بوده است

سرهنگ «سلامی» گفت: دفاع مقدس قله ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران بوده و امروز ارزش‌های دفاع مقدس گنجینه گرانبهای انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۶۰۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ - 25July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیر کل سابق اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌سمنان در آئین تکریم و معارفه مدیران کل این اداره کل که امروز در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان برگزار شد، با اشاره به افتخارات بزرگ مردم این استان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: مردم استان سمنان در همه حوادث انقلاب جزو مدافعان ارزشهای اسلامی و در صف اول بوده‌اند؛ رزمندگان این استان جزو خط شکنان و شهدایش جزو خط مقدم بوده اند.

سلامی با بیان اینکه دفاع مقدس قله ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران بوده و امروز ارزش‌های دفاع مقدس گنجینه گرانبهای انقلاب اسلامی است و باید تلاش کرد که این ارزش‌ها به نسل جوان منتقل شود، بیان داشت: شرایط امروز ما به گونه ای است که باید سنگرها، سلاح‌ها، چگونگی مبارزه با دشمن و نحوه پیروزی در دوران دفاع مقدس به نسل آینده شناسانده شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان، گفت: این مجموعه به دلیل  قرار گرفتن در مسیر زائران علی بن موسی الرضا (ع) نقش مهمی در اعتلای فرهنگی مردم دارد و تکمیل این مجموعه عظیم برای نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، نیازمند یک عزم جهادی و همکاری همه دستگاهها و مسئولان است.

سلامی با اشاره به بازدید سالانه ۷ هزار دانش آموز از مرکز فرهنگی دفاع مقدس، ابراز داشت: در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس نیز سالانه ۲۵ تا ۳۰ درصد از لحاظ کمیت رشد داشته‌ایم و تلاش کردیم از لحاظ کیفی نیز رشد بیشتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امروز در ۷۰ درصد دانشگاه‌های استان، درس دفاع مقدس تدریس می‌شود و در حوزه ادبیات دفاع مقدس نیز سالانه ۷۰ کتاب در دستور کار قرار دارد که در سال‌جاری نزدیک به ۱۰۰ کتاب مکتوب و صوتی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار