نماینده جدید ولی فقیه در بنیاد شهید و امورایثارگران مطرح کرد؛

ضرورت اقدامات ویژه فرهنگی برای تقابل با تهاجم فرهنگی و مجازی دشمن

حجت‌الاسلام موسوی مقدم با تاکید بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی برای تقابل با دسایس دشمن در فضای مجازی گفت: چه فتنه‌ها، دسیسه‌ها، دروغ‌ها، تحریف‌ها و تهمت‌ها که زده نمی‌شود. به راحتی جای جلاد و شهید را عوض می‌کنند. بر اندام باطل لباس حق و پیکر پاک و منزه حق و حقیقت را آماج تیر‌های تهمت، افترا، دروغ و کتمان می‌کنند.
کد خبر: ۶۰۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱ - 25July 2023

ضرورت اقدامات ویژه فرهنگی برای تقابل با تهاجم فرهنگی و مجازی دشمنبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته (دوشنبه) در مراسم معارفه خود به عنوان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: نخست از حسن اعتماد رهبری معظم انقلاب به این حقیر، صمیمانه قدردانی و تشکر می‌کنم و معترف هستم که لیاقت و شایستگی را در خود نمی‌بینم که عنوان پرافتخار و با اهمیت نمایندگی معظم‌له را به دوش بکشم.

وی افزود: این کرامت، درایت و بزرگواری رهبر فرزانه انقلاب است که همواره با حمایت و راهنمایی خویش به سربازان در سنگر خدمت، توجه دارند تا در انجام وظیفه و در رسالت بزرگ خدمت‌گزاری با ثبات قدم، آگاهی و خردورزی موفق باشند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: قدردان زحمات و تلاش‌های نمایندگان ولی فقیه از ابتدا تاکنون به ویژه جناب حجت‌الاسلام والمسلمین جناب شکری و سرور و استاد عزیزمان حضرت رحیمیان و رؤسای متعهد و سخت‌کوش و ولایی این بنیاد مسمّی به شهیدان و ایثارگران هستیم و به روح آن سید بزرگوار و خدوم آن مرحوم مغفور جناب شهیدی (ره) درود، سلام و صلوات بر محمد و آل محمد تقدیم می‌کنیم.

حجت الاسلام موسوی مقدم اظهار کرد: افتخار می‌کنم در سرزمینی نفس می‌کشم که خاکش متبرک به خون پاک‌ترین فرزندان ایران و آسمانش ستاره باران از انجم اقبال شهیدان است همان اختران روشن‌نگاهی که می‌بایست مسیر هدایت را از ایشان پرسید و با وجود و حضور آن‌ها به منزلگاه مبارک خشنودی خدا رسید.

وی افزود: ایران کشور شهیدان است، زیرا برکت این خون‌های پاک ریخته و این جوانان بسان دسته گل و سرشار از معرفت، بصیرت، ایمان، اخلاص و معنویت بوده و هست. از نیم قرن پیش تاکنون کام ستمدیدگان و مظلومان جهان را شیرین و خواب ستم‌پیشگان و زورگویان و فزون خواهان را تلخ و آشفته ساخته است و در شناسنامه ایرانیان، مسلمانان و شیعیان با مهر برجسته کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا سندیت یافته است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: گویی عاشورا و فرهنگ حسینی در گستره‌ای به اندازه ابدیت امتداد یافته است. ابناء بشر برای یافتن طریق سعادت هیچ راهی سریع‌تر و مطمئن‌تر از مسیر اباعبدالله (ع) ندارند، به تعبیر آن امام حکمت و عرفان همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت عاشقان، عارفان، دل‌سوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود. البته که این راه خطه‌ای سرشار از طوفان بلا است و تنها آنانی به انتهای این راه روشن هدایت می‌رسند که جامه هزاران زخم شهادت را بر تن پوشیده باشند.

وی اضافه کرد: چه فتنه‌ها، چه دسیسه‌ها، چه دروغ‌ها، تحریف‌ها و تهمت‌ها که زده نمی‌شود. به راحتی جای جلاد و شهید را عوض می‌کنند. بر اندام باطل لباس حق و پیکر پاک و منزه حق و حقیقت را آماج تیر‌های تهمت، افترا، دروغ و کتمان می‌کنند. دشمنان و بدخواهان در جبهه استکبار در عصر جاهلیت مدرن از صداقت فضای مجازی و رهبری کاذبانه سود می‌برند و آنقدر این آب را گل آلود می‌سازند تا ماهی فزون‌خواهی خود را صید کنند و سیطره فرهنگی منحط و مملو از تباهی افسردگی و دل‌مردگی خود را گسترش دهند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: آخر قرار بود که این فناوری فضای پرثمر و کارگشا و در عصر انفجار اطلاعات و گسترش ارتباطات در خدمت ابناء بشر قرار گیرد و در ترویج فضائل، ارزش‌ها و رشد و تعالی انسان‌ها باشند که دراین‌صورت چه نعمتی بزرگ و فرصتی بی‌نظیر در اختیار قرار می‌گرفت، ولی چه باید کرد که می‌رود تا خدای ناکرده به نقمت تبدیل شود که نسل‌های بعدی عطایش را به لقایش بخشیده و همانند بمب اتم از به‌کارگیری آن جلوگیری کنند.

وی افزود: دیده‌ای حق‌شناس و تیزبین می‌خواهد تا بنگرد که خدمت به شهیدان و ایثارگران این سرمایه‌های معنویت، این قامت‌های قیامت و این مشعل‌داران هدایت تا چه میزان مورد رضایت حضرت احدیت و مورد نیاز بشریت در این آشفته بازار خالی از معنویت و اخلاق و فضیلت است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم گفت: همپا و هم مقدار با ارج نهادن توتیای دیده کردن و از حرمت خون و خاطر شهیدان تربت نماز ساختن و اذان انسانیت و معنویت بر بالاترین مأذنه جهانی سر دادن مسئولیت سنگینی است.

وی افزود: جدا از این سنگر سعی و سخت‌کوشی، سنگینی بار امانت تکریم شهیدان، تعظیم خانواده‌های صبور و باصلابت ایشان، حفظ و پاسداری از عظمت نام و مقام ایثارگران و ماندن و پای فشردن بر فرهنگ شهادت‌طلبی و جانبازی و ایثارگری است که کوثر مطهره این مسئولیت را هر زمان در خاطر این برادر شما با اهمیت‌تر جلوه می‌دهد.

نماینده ولی در بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: لیکن از زمانی که دایره توفیق الهی نام حقیر را در بر گرفت هر آیینه به مروارید‌های کلام ارزشمند رهبر عالی مقام فکر می‌کنم که چه تعبیر‌های لطیف، عمیق، با عظمت و ارزشمندی از شهید و شهادت و جانبازی به ما نشان داده‌اند. ایشان فرمودند: شهادت وارد شدن در خلوت الهی و مهمان شدن سر سفره ضیافت الهی است. شهیدان مظهر هدف، تلاش و تداوم هستند. مظهر قدرت ایران شهیدان هستند. جانبازان، مجاهدان و آزادگان فداکار شهیدان زنده‌اند. ارزش جانبازان از شهدا کمتر نیست و گاهی بیشتر است.

وی افزود: رهنمود‌های روشنگرانه رهبری نه فقط به دست دادن نصاب صحیحی از شهید و شهادت، جانبازی، اسارت و آزادگان و ایثارگران، بلکه امانتی بر دوش همه ما است که برای ادای دین این امانت الهی و معنوی به رسالت شرعی و قانونی خود عمل نماییم و این برادر کوچک شما دست نیاز و همکاری به سوی همه مسئولان و کارگزاران دراز می‌کند، باشد که به یاوری برادرانه و دعای خیر مؤمنانه شما عزیزان همراه شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم اظهار کرد: گویا مسئولیت نمایندگی مقام رهبری در بنیاد شهید پیامی بی‌نظیر برای بنده کمترین دارد، زیرا سال‌ها قبل که خدمتگزاری به سلسله شهیدان، جانبازان و آزادگان عزیز را آغاز کرده و قریب ۱۲ سال در سنگر‌های مختلف در خدمت این عزیزان بودم و اینک در گذر زمان انگار دیگر بار به خطه خونبار محبوب خاکساری به آستان کاروان‌سالار شهیدان باز آمده‌ام.

وی افزود: سپس سال‌ها خدمت در رسانه ملی، عرصه‌های هنری و رسانه‌ای این پیام را برایم به ارمغان آورده است که جام جم سعادت و سربلندی را باید از کف با کفایت و گوی توفیق و کرامت را باید در میدان خدمتگزاری به ایثارگران خواست و در این راه باید از مرحله جان برخاست و عاقبت و آخرت عمر را به خدمت شهیدان و خاندان خدای جوی ایشان آراست.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: آغاز این مرحله از زندگی و خدمت و شروع این آزمون بزرگ بندگی برای بنده با ایام شهادت سرور و سالار شهیدان همراه شده است که با حسن ظن و مرحمت پروردگار حکیم دعا می‌کنم؛ که مسئولیت مهم مرا با آیین عاشورا و آیینه‌داری انتظارات ایام عاشورا قرین و عجین کرده باشد ان‌شاءالله باشد حضرت حق خواسته دیرینه‌ام را با حسن عاقبت شهادت برآورده سازد و آنچنان که آن مرد غیرت دینی و ایرانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیوسته زیر لب زمزمه می‌فرمود و حتی گاه در قنوت نماز خویش می‌خواست و می‌گریست و دعای مدام بود بار ال‌ها شهدا رفیق و عاشقان به آن قلب‌های پاک به پیکر‌های بازنگشته‌شان و بر پریشانی قلب‌هایمان عاقبت ما را به شهادت ختم بفرما و جز شهادت راه دیگری برایمان انتخاب نفرما.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار