در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: حفظ هویت ایرانی-اسلامی اساسی‌ترین اولویت تمدن‌سازی/ مقوله فرهنگ منحصر در عفاف و حجاب نیست

توسلی گفت: هدف اصلی ما طبق ترسیم رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب، تشکیل تمدن نوین اسلامی است، ما تاکنون دولت‌سازی و ملت‌سازی را انجام داده‌ایم، اما برای تمدن‌سازی کارهای اساسی زیادی باید انجام دهیم که مهم‌ترین آن حفظ هویت ایرانی‌-اسلامی است.
کد خبر: ۶۰۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۱ - 02August 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: حفظ هویت ایرانی-اسلامی اساسی‌ترین اولویت تمدن‌سازی/ مقوله فرهنگ منحصر در عفاف و حجاب نیست«فتح‌الله توسلی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به موضوع لایحه عفاف و حجاب که در مجلس در حال بررسی است، اظهار داشت: امروز همه آحاد جامعه نسبت به وضعیت فرهنگی کشور نقد دارند و موضوع عفاف و حجاب فقط بخشی از معضلات است، تعلیم و تربیت در مدارس و دانشگاه‌ها تقریباً هیچ بازدهی و خروجی نداشته است.

توسلی با بیان اینکه فرهنگ یک فرآیند است، گفت: این روند را نمی‌توان در یک یا دو سال تعریف کرد، بلکه ممکن است چند دهه طولانی سپری شود تا یک موضوع تبدیل به فرهنگ جامعه شود.

وی افزود: به طور مثال می‌توان به فرهنگ رانندگی اشاره کرد که سال‌های سال اقدامات فرهنگی صورت گرفت تا بعضی از موضوعات به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شد، اما کماکان در این زمینه شاهد مشکلات فراوانی هستیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین فرهنگی که ما از آن برخوردار نیستیم، فرهنگ حکمرانی است، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم معضلات فرهنگی را به مسئله عفاف و حجاب محصور کنیم، ایران اسلامی از تاریخ و فرهنگ بسیار غنی برخوردار است و وقتی که به موزه‌ها رجوع می‌کنیم، شاهدیم که حتی در دوره باستان ایرانیان جزء متمدن‌ترین اقوام بوده‌اند.

توسلی تصریح کرد: هدف اصلی ما طبق ترسیم رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی تشکیل تمدن نوین اسلامی است، ما تاکنون دولت‌سازی و ملت‌سازی را انجام داده‌ایم، اما برای تمدن‌سازی کارهای اساسی زیادی باید انجام دهیم که مهم‌ترین آن حفظ هویت ایرانی‌-اسلامی است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار