رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیأت دولت:

آغاز ساخت نیروگاه اتمی کارون/ برای چرخه سوخت ظرفیت‌های لازم را ایجاد کرده‌ایم

اسلامی گفت: برای چرخه سوخت ظرفیت‌های لازم را ایجاد کرده‌ایم، در این زمینه تعامل بسیار خوبی را با کشورهای هم‌پیمان آغاز کرده‌ایم تا انشالله بتوانیم فرآیند صحه‌گذاری این زنجیره را هم تکمیل کنیم.
کد خبر: ۶۰۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶ - 26July 2023

آغاز ساخت نیروگاه اتمی کارون/ برای چرخه سوخت ظرفیت‌های لازم را ایجاد کرده‌ایمبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به نقشه راه ساخت نیروگاه‌های اتمی اظهار داشت: نقشه راه ساخت نیروگاه‌های اتمی یکی از اقدامات بسیار مهمی بود که در راستای سند جامع 30 ساله در سال گذشته پیش‌‎بینی شد.

اسلامی ادامه داد: تمام زنجیره تأمینی که باید در فرآیندهای ساخت نیروگاهی فعال باشند شناسایی شدند و مواد خامی که باید تأمین کنیم احصاء شده است، همه این موضوعات نقشه راه کاربردی و اجرایی بسیار خوبی را برای ما به وجود آورده است که در دستور کار اصلی سازمان انرژی اتمی قرار دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در اولین اقدام نیروگاه کارون که در زنجیره‌ای است که حتی در قبل از انقلاب اسلامی نیز پیش‌بینی شده بود، امروز ساخت آن را شروع کرده‌ایم، برای ساخت صنایع و اجزای لازم برای این نیروگاه با شرکت‌های متعدد بومی قرارداد لازم را منعقد کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین برای چرخه سوخت ظرفیت‌های لازم را ایجاد کرده‌ایم، در این زمینه تعامل بسیار خوبی را با کشورهای هم‌پیمان آغاز کرده‌ایم تا انشالله بتوانیم فرآیند صحه‌گذاری این زنجیره را هم تکمیل کنیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار