استاندار خراسان جنوبی:

«شایعه‌پراکنی» مهم‌ترین ابزار جنگ روانی دشمن/ تولید داخلی نیازمند «جهاد تبیین» است

«قناعت» با بیان اینکه تولید داخلی کشور هم نیازمند «جهاد تبیین» است و برخی افراد کالای خارجی را بر کالای داخلی ترجیح می‌دهند که نشان از فرهنگ خودباختگی دارد، گفت: باید فرهنگ‌سازی درخصوص استفاده از کالای داخلی انجام شود چرا که با خرید کالای داخلی تولید و کارگر ما حمایت می‌شود.
کد خبر: ۶۰۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴ - 26July 2023

تولید داخلی کشور نیازمند «جهاد تبیین» است/ «شایعه‌پراکنی» مهم‌ترین ابزار جنگ روانی دشمنبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با موضوع «بررسی الزامات فرهنگی شعار سال بر مبنای اندیشه تمدنی اسلام»، نام‌گذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی را هدف‌گذاری برای دستگاه‌های اجرایی عنوان و اظهار داشت: سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه هم در این خصوص مأموریت‌هایی دارند.

وی بیان داشت: طبق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مهار تورم، متوقف بر تولید است، افزایش تولید هم به مردم و دستگاه‌های اجرایی به ویژه دولت و مجلس برمی‌گردد که باید بستر را برای نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد ایجاد کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی استان‌ها زیرساخت‌های خوبی دارند و در برخی مناطق مثل خراسان جنوبی زیرساخت‌های تولید باید آماده شود، افزود: با ایجاد زیرساخت‌ها شاهد جذب و توسعه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی خواهیم بود.

قناعت حضور 13 سرمایه‌گذار در جنوب خراسان جنوبی با پیگیری‌های دولت سیزدهم محقق شده و امیدواریم شاهد تحقق شعار سال باشیم، تبیین کرد: افزایش بهره‌وری هم نتوانستیم از فرصت‌های موجود در کشور استفاده مطلوب را ببریم و اگر قرار است در مهار تورم موفق شویم باید به حوزه تولید توجه خاصی داشته باشیم.

وی با اشاره به توجه اصلی دولتمردان به حوزه تولید و اقتصاد، ادامه داد: در برخی استان‌ها به جهت تأمین زیرساخت‌ها شاهد حضور سرمایه‌گذاران کلان هستیم و در برخی استان‌ها هم به دلیل ضعف‌های زیرساختی کاستی‌هایی مشاهده می‌شود لذا برای اینکه یک سرمایه‌گذار به استان‌های کم‌برخورداری مانند خراسان جنوبی مراجعه کند باید در حوزه اقتصادی اقداماتی صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصادی  طی سال گذشته در استان خراسان جنوبی، یادآور شد: برای این مهم واحدهای تولیدی راکد را تعیین تکلیف کردیم و 384 واحد راکد و نیمه راکد شناسایی شدند که خوشبختانه استان توانست از این تعداد 199 واحد را مجدد فعال کند.

قناعت با اشاره به موضوع اصلی جلسه یعنی الزامات فرهنگی و تحقق شعار سال، گفت: در «جهاد تبیین» تلاش‌های زیادی در کشور انجام شده ولی نتوانسته‌ایم حق مطلب را خوب ادا کنیم.

وی متذکر شد: یکی از دلایلی که غربی‌ها با استقرار جریان‌های انقلابی در دولت سیزدهم و قوه مجریه مخالفت می‌کنند قیمت بنزین است؛ دشمن در خصوص شایعه‌پراکنی خیلی قوی عمل می‌کند و ما علی‌رغم تلاش‌های گسترده نتوانسته‌ایم خوب عمل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی دشمن هستیم و این مهم باید برای مردم بازگو شو، اظهار داشت: برخی مشکلات اقتصادی از عدم هماهنگی‌ها در کشور، عدم وجود کار تیمی و بی‌کفایتی برخی مجموعه‌هاست ولی بخش اعظم مشکلات اقتصادی به خاطر جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن است.

قناعت با بیان اینکه تولید داخلی کشور هم نیازمند «جهاد تبیین» است و برخی افراد کالای خارجی را بر کالای داخلی ترجیح می‌دهند که نشان از فرهنگ خودباختگی دارد، عنوان کرد: باید فرهنگ‌سازی درخصوص استفاده از کالای داخلی انجام شود چراکه با خرید کالای داخلی تولید و کارگر ما حمایت می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار