مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان خبر داد؛

جمع‌آوری ۵۲ میلیارد تومان زکات در کردستان

«طوسی» گفت: سال گذشته تعهدات ما در شورای زکات استان، ۳۹میلیارد تومان بود که با جمع‌آوری ۵۲ میلیارد تومان، ۱۳۳ درصد تحقق برنامه داشتیم.
کد خبر: ۶۰۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳ - 27July 2023

جمع آوری ۵۲ میلیارد تومان زکات در کردستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «رضا طوسی» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان در جلسه شورای زکات استان کردستان در سنندج اظهار داشت: سال گذشته تعهدات ما در شورای زکات استان، ۳۹ میلیارد تومان بود که با جمع‌آوری ۵۲ میلیارد تومان، ۱۳۳ درصد تحقق برنامه داشتیم.

وی افزود: بیشترین زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته مربوط به زکات فطریه با ۳۵ میلیارد تومان بود که ۶۹ درصد کل زکات جمع‌آوری شده را در بر گرفت.

طوسی با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده توسط معتمدین، مردم و خیرین توزیع و گزارش آن به دبیرخانه شورای زکات ارائه می‌شود، گفت: براساس آیین‌نامه، ۸۰ درصد زکات در بین فقرا و ۲۰ درصد در زمینه پروژه‌های عمرانی هزینه می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: در استان ۹۱ درصد زکات جمع‌آوری شده در زمینه کمک به فقرا هزینه شده و بیشترین آن در بحث معیشت بوده است.

وی ادامه داد: در بحث عمرانی نیز احداث و تعمیر مسجد، خانه عالم، احداث و تعمیر حوزه علمیه، احدات و تعمیر کتابخانه، غسالخانه و سایر پروژه‌های عام المنفعه از محل زکات جمع آوری شده انجام شده است.

طوسی اظهار داشت: در سال جاری نیز با برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه هدفمند کردن جمع‌آوری زکات و هزینه کرد آن، احصای نیازهای نیازمندان شناسایی شده و تبیین و نهادینه کردن جایگاه زکات انجام شده است، ضمن اینکه در سال جاری نیز چون فصل برداشت محصول هنوز تمام نشده گزارش زکات در جلسات بعدی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار