تعزیه‌خوان هرمزگانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

عشق به اهل‌ بیت (ع) از کودکی با تار و پود وجودم عجین شده است

تعزیه‌خوان جوان هرمزگانی گفت: از کودکی با حضور در مساجد و تکایا و تماشای تعزیه‌ها و قرارگیری در کنار پیر غلامان عشق به اهل‌ بیت (ع) در وجودم نهادینه شد.
کد خبر: ۶۰۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۳ - 29July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، ایمان سلمانی زاده که متولد سال ۱۳۶۹ در شهر بندرعباس است؛ بزرگ شده محله‌ای قدیمی و بااصالت شیر سوم بندرعباس که از دوران کودکی با حضور در حسینیه حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) پل خواجو عشق و ارادت به اهل‌بیت در وجودش نهادینه شده است.

عشق به اهل‌ بیت (ع) از کودکی با تار و پود وجودم عجین شده است

این محب اهل‌بیت در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در هرمزگان، اظهار داشت: از سال ۱۳۷۸ یعنی ۲۴ سال است که خداوند توفیق داده خادم اباعبدالله باشم و از سن کودکی افتخار تعزیه‌خوانی مراسم اهل‌بیت (ع) داشته‌ام تا حدودی با نقش‌های اجرایی در تعزیه آشنایی داشته‌ام که با قرارگرفتن در کنار پیر غلامان اهل‌بیت نظیر مرحوم جعفر لاری زاده، مرحوم غلام قنبری به تجربیات بنده افزوده شد و در این زمینه مطالعاتی نیز داشته‌ام.

سلمانی زاده مطرح کرد: به علت بیماری آقای غلام کیان‌پور که ایشان شبیه‌خوان حضرت ابوالفضل (ع) بودند پسر ایشان که قبلاً نسخه‌خوان علی‌اکبر (ع) بودند شبیه‌خوان حضرت عباس (ع) شدند و بنده هم که نسخه‌خوان حضرت قاسم (ع) بودم و تقریباً هر دو نقش تا حدودی به هم نزدیک هستند این نقش از طرف آقای امید لاری زاده (شبیه‌خوان امام حسین (ع)) به اینجانب پیشنهاد شد و بنده هم پذیرفتم.

عشق به اهل‌ بیت (ع) از کودکی با تار و پود وجودم عجین شده است

وی ادامه داد: الحمدلله بیان‌کردن حقایق اهل‌بیت آن هم در مراسم تعزیه‌خوانی که به‌نوعی زیاد به حقیقت ماجرا نزدیک است باعث شده که نقش و آثار آن هم در مجریان این مراسمات و هم مردم که بیننده واقعیت حادثه عاشورا به روایت تعزیه‌خوانی هستند مثمرثمر واقع شود؛ برای مردم روشن شود که حب جا و مقام تا چه اندازه تأثیرگذار است که شمر که از فرماندهان معروف حضرت علی (ع) در جنگ صفین و جانباز جنگ بوده به‌راحتی در ماجرای عاشورا فریب می‌خورد و طرف لشکر دشمن را می‌گیرد.

این جوان تعزیه‌خوان ادامه داد: باتوجه‌ به اینکه بنده از دوران کودکی با مباحث اهل‌بیت آشنا شدم و در این مسیر توفیق خدمت داشتم و از طرفی علاقه‌مندی که در این راستا ایجاد شده داستان‌هایی که در خصوص زندگی‌نامه اهل‌بیت باشد برایم جذابیت دارد؛ نقش حضرت علی‌اکبر (ع) تا جایی برای من جذاب است که با پیشنهاد آقای امید لاری زاده برای خواندن این نقش آن‌چنان علاقه‌مندی در من ایجاد شد که تلاش می‌کنم تا جایی که بتوانم حقایق را به‌درستی برای بیننده و شنونده به نحو احسن انتقال دهم.

عشق به اهل‌ بیت (ع) از کودکی با تار و پود وجودم عجین شده است

سلمانی زاده گفت: از کودکی تا الان نقش‌های طفلان حضرت زینب (س)، طفلان مسلم، فاطمه نوعروس، حضرت سکینه (س)، حضرت قاسم (ع) و حضرت علی‌اکبر (ع) اجرا کرده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: ان شاالله که توانسته باشیم قدم‌های مثبتی در جهت خدمتگزاری به اهل‌بیت عصمت و طهارت با ایفای نقش در تعزیه‌خوانی داشته باشم و فردای قیامت در محضر خداوند و خود اهل‌بیت سرفراز بوده باشیم که قطعاً اهل‌بیت نور واحد هستند به امید شفاعت و عاقبت‌به‌خیری که آرزوی همه ما است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار