مدیرعامل خیریه امدادگران عاشورا:

راهبرد خیریه امدادگران عاشورا آموزش و تشخیص زودهنگام سرطان است/ زور رسانه‌های بیگانه به دستگاه عزاداری اباعبدالله (ع) نمی‌رسد

فتحیان گفت: آموزش و تشخیص زودهنگام بیماری سرطان به عنوان دو راهبرد اصلی خیریه امدادگران عاشورا تعیین شده است.
کد خبر: ۶۰۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ - 29July 2023

راهبرد خیریه امدادگران عاشورا آموزش و تشخیص زود هنگام سرطان است/ زور رسانه‌های بیگانه به دستگاه عزاداری ابا عبد الله (ع) نمی‌رسدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «نصرالله فتحیان» مدیرعامل خیریه امدادگران عاشورا در جمع عزاداران حسینی هیات امدادگران عاشورا متوسلین به حضرت زهرا (س) درباره اقدامات یک سال اخیر این هیأت اظهار داشت: در بیست و هفتمین سال تأسیس هیات امدادگران عاشورا متوسلیان به حضرت فاطمه الزهرا (س) قرار داریم؛ هیأتی که امسال بیش از ۳۰۰ نفر هزینه‌های ۱۰ روز اول محرم آن را بانی شدند و بیش از ۱۲ هزار نفر نیز طی این مدت با حضور در هیات در عزای حسینی به سوگ نشستند.

فتحیان افزود: امسال رسانه‌های بیگانه و برخی‌ها که با اسلام زاویه پیدا کردند در فضاسازی‌های زیادی که داشتند، می‌خواستند مردم برای امام حسین (ع) هزینه‌ای نکنند و کسی هم سیاه نپوشد، اما نمی‌دانند که هیچ گاه زرورشان به دستگاه عزاداری ابا عبد الله (ع) نمی‌رسد.

مدیرعامل خیریه امدادگران عاشورا ادامه داد: به همین دلیل مراسم‌هایی که در اقصی نقاط کشور بویژه در عاشورا و تاسوعا برگزار شد، باشکوه‌تر از سال‌های قبل بود به عنوان مثال در هیأت امدادگران عاشورا که سال قبل ۸۰۰ نفر حضور داشتند، امسال تا هزار و ۲۰۰ نفر در مراسم‌های عزای سیدالشهدا در طول ۱۰ روز اول محرم شرکت کردند.

وی اضافه کرد: ریشه شکل گیری هیات امدادگران عاشورا به دوران دفاع مقدس باز می‌گردد؛ در آن دوران جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر که در بخش بهداشت و درمان رزمندگان فعالیت داشتند با پایان یافتن جنگ تحمیلی، اسم تشکل خود را رزمندگان بهداری دفاع مقدس تعیین کردند و این هم شامل امدادگران، پرستاران، پزشکان و راننده‌های آمبولانس می‌شد.

مدیرعامل خیریه امدادگران عاشورا تصریح کرد: رزمندگان بهداری دفاع مقدس در سخت‌ترین شرایط و در زیر آتش گلوله‌ها و خمپاره‌های دشمن به ایفای نقش خود که همانا رسیدگی به وضعیت مجروحان بود، پرداختند لذا بواسطه تلاش‌هایی که در آن دوران انجام دادند در پایان جنگ نمره قبولی را از امام خمینی (ره) دریافت کردند و البته تلاش‌های بی وقفه این عزیزان باعث شد در دوران جنگ تحمیلی سه هزار نفر از رزمندگان بهداری رزمی به شهادت برسند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ نفر از نظام سلامت در دوران کرونا به شهادت رسیدند، بیان داشت: این هیات که ۲۷ سال پیش تاسیس شده، از دل آن سازمان مردم نهادی به نام موسسه امدادگران عاشورا متولد شد که نیازمندان و بیماران صعب العلاج را تحت پوشش خود قرار داد و این هم بواسطه ۲۰ هزار خیری است که در قالب این سازمان مردم نهاد فعالیت می‌کنند.

فتحیان سپس عنوان کرد: تلاش‌های خیرین موجب شده تاکنون ۸۶ هزار نفر که دارای بیماری صعب العلاج هستند، تحت پوشش این سازمان قرار گیرند البته برای جلوگیری از افزایش جمعیت بیماران صعب العلاج، این موسسه فعالیت‌هایی را به منظور پیشگیری از ابتلای مردم به سرطان آغاز کرده که از آن جمله می‌توان به آموزش و تشخیص زود هنگام اشاره کرد به همین علت این دو اقدام به عنوان راهبرد اصلی خیریه امدادگران عاشورا تعیین شده است.

وی همچنین تاکید کرد: علاوه بر این ۱۰ مرکز درمانی ویژه بیماران صعب العلاج در مناطق محروم کشور هدف‌گذاری کردیم که در حال تاسیس و بعضا تجهیز قرار دارند؛ تاکنون مردم بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای این دهه محرم کمک کردند و هیچ هزینه‌ای هم از سوی دولت پرداخت نشده است.

مدیرعامل خیریه امدادگران عاشورا گفت: واحد هیأت خردسالان را هم راه اندازی کردیم که با عنوان «مهد حسینی» در طول دهه اول محرم میزبان ۱۰۰ نفر بود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها