روایت وزیر خارجه آمریکا از گفتگو با «علی اف»

وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد: در گفتگو با «علی اف» نگرانی عمیق خود را نسبت به‌وخامت شرایط انسانی در قره‌باغ کوهستانی ابراز کردم.
کد خبر: ۶۰۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸ - 30July 2023
روایت وزیر خارجه آمریکا از گفتگو با «علی اف»به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز یکشنبه در پیامی توییتری نوشت: من با «علی اف» رئیس جمهوری (جمهوری) آذربایجان صحبت کردم تا نگرانی عمیق خود را نسبت به وخامت شرایط انسانی در قره باغ کوهستانی ابراز کنم.
 
وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: ایالات متحده از همه طرف‌ها می‌خواهد تا به گفت‌وگو برای دستیابی به یک توافق صلح پایدار، ادامه دهند.
 
این در حالی است که ۲۲ فوریه سال جاری میلادی، دیوان بین المللی دادگستری- بالاترین نهاد قضایی سازمان ملل متحد- به جمهوری آذربایجان دستور داده بود حرکت آزادانه در جاده‌ها را تضمین کند.
 
این دو کشور که در گذشته متعلق به شوروی سابق بودند برای کنترل قره باغ در دهه ۱۹۹۰ و بار دیگر در سال ۲۰۲۰ با هم جنگیدند. شش هفته جنگ در پاییز ۲۰۲۰ با آتش بسی با میانجی گری روسیه به پایان رسید و طی آن ارمنستان بخش‌هایی از مناطقی از جمهوری آذربایجان را که برای دهه‌ها تحت کنترل خود داشت، واگذار کرد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار