فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد:

تاکید رهبر انقلاب بر استمرار فعالیت در سامرا/ تثبیت تبادل اقتصادی با تدبیر «حاج قاسم» بود

سردار شریعتی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر استمرار فعالیت در سامرا گفت: تبادل اقتصادی با جمهوری اسلامی به تدبیر حاج قاسم در سامرا تثبیت شد.
کد خبر: ۶۰۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ - 31July 2023

تاکید رهبر انقلاب بر استمرار فعالیت در سامرا/ تثبیت تبادل اقتصادی با تدبیر «حاج قاسم» بودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست هماهنگی مواکب محور سامرا و بلد در ایام اربعین حسینی با حضور سردار «امین شریعتی» فرمانده قرارگاه اربعین سامرا بلد و جمعی از مدیران مواکب برگزار شد.

سردار شریعتی به تشریح وضعیت سامرا در سال‌های ابتدایی اربعین پرداخت و اظهار داشت: اواخر سال ۱۳۹۴ بود که ما با ماشین دیپلماسی قصد ورود به منطقه را داشتیم که این اجازه به ما داده نشد و در ورودی بلد ما را پیاده و خلع سلاح کردند و این مظلومیت جمهوری اسلامی بود ولی این شرایط امروز تفاوت کرده است و از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین منطقه عراق، مردم منطقه با ایران در مراوده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند.

وی به شرایط کنونی در سامرا پرداخت و ادامه داد: ما امروز میزبان دانشجویان منطقه سامرا در دانشگاه‌های آزاد و حتی به‌صورت دانشجوی بورسیه در تهران و دیگر شهرهای ایران هستیم؛ همه این دستاوردها به‌برکت خون شهدا و مدافعین حرم و زائرینی است که توانستند منطقه را رونق بدهند که ما امروز شاهد یک شکوفایی هستیم.

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا بلد تصریح کرد: تمام مشکلاتی که مطرح شد برای این بود که سعی می‌شد ارتباط ایران و سامرا قطع باشد چراکه این ارتباط یک ارتباط ریشه‌ای و از زمان میرزای شیرازی بوده است‌ لذا سعی می‌شد این اتصال تاریخی همچنان قطع بماند که الحمدالله بخاطر امنیت پایداری که جمهوری اسلامی در منطقه ایجاد کرده است، شرایط متفاوت شد و این اقدامات اثرگذار بوده است.

سردار شریعتی به تاکید رهبر انقلاب پیرامون استمرار فعالیت‌ها در سامرا اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب استمرار فعالیت در سامرا را مورد تاکید داشتند. همه دستاوردهای در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مستشاری صورت گرفته بخاطر اربعین بود.

وی خاطرنشان کرد: آن‌چیزی که در ثبات جمهوری اسلامی در سامرا شکل گرفت بخاطر مواکب اربعین بود. معتقدیم امنیت فقط با تانک و توپ و خون‌ریزی رقم نمی‌خورد، به رهبر انقلاب عرضه کردیم ما با کار فرهنگی در سامرا تثبیت می‌شویم. شرایط ما در گذشته چنین بود که در گذشته یک مواد جزئی ایرانی در سامرا وجود نداشت اما در دوره‌ی فعالیت سردار سلیمانی با تدبیر ایشان و با مسوولیتی که به ما داده شد و نتیجه‌ی آن انتقال گاز و برق و نیروگاه حیدریه و پروازهای متعدد زیارتی بود.

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا بلد گفت: در گذشته امکان نزدیک شدن به استان صلاح‌الدین را نداشتیم و این امکان فقط مختص به پادگان اشرف بود لذا ما نمی‌توانستیم وارد این منطقه شویم و شرایط سخت بود و در قضایای اربعین راه باز شد و مواکب رفتند از بازار منطقه خرید کردند و این اقدام اثرگذار بود. این اتفاق در جذب داعش نیز اثرگذار بود لذا اقدامات مواکب اربعین رونق اقتصادی ایران در سامرا را رقم زد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار