در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ایران مطرح شد؛

وزیر خارجه سوریه: ملت سوریه آمریکا را از این کشور اخراج می‌کند/ غربی‌ها مردم سوریه را از حق آب شرب محروم کرده‌اند

فیصل المقداد گفت: طرف‌های غربی می‌خواهند بر تمام سرمایه کشور‌های منطقه سیطره داشته باشند ما هیچگاه این اجازه را به غربی‌ها نمی‌دهیم
کد خبر: ۶۰۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ - 31July 2023

ملت سوریه آمریکا را از این کشور اخراج می‌کند/غربی‌ها مردم سوریه را از حق آب شرب محروم کرده‌اندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه امروز(دوشنبه) در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی خود اظهار داشت: ملت و دولت سوریه خرسند هستند از سفری که آقای رییسی به سوریه داشتند این سفر نقطه عطفی در روابط فی ما بین دو کشور بود، همانطور که آقای امیرعبداللهیان اشاره داشتند گره‌های روابط دو کشور باز شده است.

وزیر امور خارجه سوریه ادامه داد: همچنین خرسند هستم که در این هیات عالی رتبه وزرای اقتصادی سوریه نیز حضور دارند، سفر آقای رئیسی صرفا با اهداف اقتصادی نبود بلکه موضوعاتی امنیتی در حوزه منطقه خاورمیانه یکی از محور‌های اصلی این سفر بود، ملت‌های عربی و کشور‌های اسلامی بر این باورند که ملت‌های منطقه از اختلاف و کمک در منطقه خسته شده اند.

وی افزود: وقایع امروز رژیم صهیونیستی حاصل بحران سازی‌های این رژیم جعلی است ما از مقاومت و انتفاضه‌های ملت فلسطینی خرسند هستیم و با تمام توان حمایت خود را از ملت فلسطین ادامه می‌دهیم، ما کماکان شاهدیم که رژیم صهیونیستی به جنایات خود در فلسطین ادامه می‌دهد.

فیصل مقداد گفت: جنایات رژیم صهیونیستی منحصر به ملت مظلوم فلسطین نیست بلکه به مردم سوریه نیز جنایات زیادی کرده اند صهیونیست‌ها بدانند که جولان اشغالی قطعا به خاک سوریه باز خواهد گشت، ما از تمام تلاش‌هایی که باعث وحدت میان اعراب و مسلمانان میشود استقبال می‌کنیم و از جمهوری اسلامی ایران و تلاش‌های دیپلماتیک ایران تشکر می‌کنیم.

وزیر امور خارجه سوریه خاطرنشان کرد: جنایاتی که آمریکا در سوریه انجام می‌دهد مطمئنا پایان خواهد یافت و قطعا ملت سوریه آمریکایی‌ها را مجبور خواهد کرد که خاک سوریه را ترک کنند، هر گونه حضور آمریکا و ائتلاف در سوریه نامشروع است، زیرا دولت سوریه چنین اجازه‌ای به آن‌ها نداده است.

وی افزود: سوریه و متحدان سوریه امروز در مبارزه با داعش ناتوان نیستند  بنابراین هیچ دلیلی برای حضور آمریکایی‌ها وجود ندارد از دولت‌های غربی خواستار این هستیم که از حمایت تروریست دست بکشند، دولت‌های غربی نمی‌خواهند ملت‌های سوریه، اردن و عراق با یکدیگر همکاری داشته باشند.

فیصل مقداد گفت: برادران ما در تهران مجددا حمایت خود را در زمینه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اعلام کردند ما خواستار روابط متوازن بین همه طرف‌ها هستیم طی ماه‌های آینده نشست‌هایی در سازمان ملل برگزار می‌شود همه ما در این نشست‌ها از آزادی و استقلال ملت‌ها سخن خواهیم گفت و مواضع خود را نسبت به دولت آمریکا اعلام می‌کنیم. طرف‌های غربی درصدد هستند که پناهندگان به سوریه بازگردند.

وی افزود: طرف‌های غربی می‌خواهند بر تمام سرمایه کشور‌های منطقه سیطره داشته باشند ما هیچگاه این اجازه را به غربی‌ها نمی‌دهیم ما شاهدیم که دولت‌های غربی سوریه را تحت تحریم قرار داده اند و در پی این تحریم‌ها مردم سوریه از مصرف یک عدد آب معدنی هم محروم شده‌اند.

فیصل مقداد خاطرنشان کرد: هیچ تفاوتی بین داعش، اسرائیل و آمریکا وجود ندارد آمریکایی‌ها در جنایت داعش علیه ملت سوریه شریک است، کسانی علیه ملت مظلوم سوریه ظلم کرده اند قطعا روز پاسخ خود را دریافت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: ما از جمهوری اسلامی ایران بابت حمایت خود از ملت سوریه در مقابله با داعش تشکر می کنیم، جمهوری اسلامی ایران همه تلاش های خود را برای ملت سوریه انجام داد، اما به طور خاص اشاره می کنم به کمک ایران زلزله اخیر، ما با تمام توان از رهبری جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها