کارشناس مذهبی:

شهید «کامیاب» مصداق روحانیت اصیل شیعه بود

حجت‌الاسلام «شریعتی‌تبار» گفت: خدمت به دین، فداکاری و ایثار و همچنین مردمی بودن از خصوصیات روحانیت اصیل شیعه است و شهید کامیاب مصداق روحانیت اصیل بود.
کد خبر: ۶۰۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ - 01August 2023

شهید «کامیاب» مصداق روحانیت اصیل شیعه بودبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام «سيد رضا كامياب» با حضور آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولین فرهنگی و اجرایی، روحانيون، خادمین، زائرین و مجاورین بارگاه منور امام رضا (ع) در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام «مهدی شریعتی‌تبار» در این مراسم با اشاره به جایگاه والای مقام شهید در فرهنگ اسلامی اظهار داشت: شهید کامیاب یک روحانی مبارز، انقلابی، خدوم و مخلص بود که در راستای اهداف و پاسداری از دین تلاش بسیاری کرد.

 وی افزود: خدمت به دین، فداکاری و ایثار و همچنین مردمی بودن از خصوصیات روحانیت اصیل شیعه است و شهید کامیاب مصداق روحانیت اصیل بود.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: علما وارثان پیامبران هستند بنابراین خدمت به دین، هدایت مردم و خدمت به جامعه از مهمترین وظایف روحانیت است و بایستی در راستای تحقق اهداف پیامبران تلاش کنند.

شریعتی‌تبار با بیان اینکه شهدا دانش‌آموختگان مکتب عاشورا هستند، ادامه داد: جهاد، مبارزه با ظلم و ستم و استکبارستیزی روش اولیای الهی و اهل‌بیت (ع) بوده است و شهادت از دیدگاه این بزرگواران هنگامه بشارت است.

وی با اشاره به اینکه اسلام از جانب منافقین آسیب‌های زیادی دیده است، ابراز داشت: بر اساس آیات و روایات دینی انسان بایستی با تقوی الهی در برابر منافقین مقاومت کند، در همین راستای شهید کامیاب با سخنرانی‌های روشنگرانه و حماسی مأموریت‌های سنگین و خطیری را انجام می‌داد،

این کارشناس مذهبی گفت: شهید کامیاب در سال ۱۳۴۷ در منطقه زلزله‌زده كاخک از نزديک با رهبر معظم انقلاب اسلامی آشنا و اين آشنايي موجب آغاز فعاليت‌هاي سياسي و تبليغي ایشان در راستای پيروزی انقلاب اسلامی شد.

شریعتی‌تبار ادامه داد: این شهید مجاهد پس از پيروزی انقلاب اسلامی نیز همچنان به فعاليت خود در اين مسير ادامه داد و به افشاي ضد انقلاب و منافقين پرداخت.

وی بیان داشت: شهيد كامياب در انتخابات ميان دوره‌اي دوم مرداد ماه سال۱۳۶۰ شركت كرد و با رأی قاطع مردم مشهد به نمايندگي مجلس شورای اسلامي برگزيده شد و سرانجام در روز هشتم مرداد ماه همان سال در حالی كه از دفتر حزب جمهوری اسلامی خراسان عازم منزل بود توسط منافقين کور دل ترور و به مقام رفیع شهادت نایل شد.

قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاریان مصطفی احمدی و جواد نجاتیان و مرثیه خوانی امیر عارف مداح و ذاکر اهل‌بیت (ع) از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار