مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان:

فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح آگاهی‌های مردم بهترین راهکار حفظ منابع طبیعی است

«شریفی» گفت: فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح آگاهی‌های مردم به‌ویژه روستائیان را بهترین راهکار عملی در راستای حفظ ظرفیت‌های حوزه منابع طبیعی است و از همه خانواده‌های فهیم کردستانی انتظار می‌رود که ما را در جهت تحقق این اهداف همراهی کنند تا فرهنگ حفاظت از طبیعت در جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۶۰۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷ - 01August 2023

فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح آگاهی‌های مردم بهترین راهکار حفظ منابع طبیعی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «بهزاد شریفی» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان امروز (سه‌شنبه) در مراسم تجلیل از جنگل‌بانان استان کردستان که در منابع طبیعی برگزار شد، جنگلبانان را حافظان عرصه‌های طبیعی دانست و ضمن قدردانی از فعالان این عرصه اظهار داشت: اکنون ۶۵ جنگلبان در سطح استان فعالیت داشته که از این تعداد ۳۴ نفر رسمی و قراردادی و ۳۱ نفر به صورت شرکتی در قالب پروژه گشت و مراقبت از اراضی ملی فعالیت دارند.

وی از شناسایی و تشکیل بیش از ۱۰ هزار پرونده دخل و تصرف در حوزه جرایم و تخلفات زمین در عرصه منابع طبیعی استان در دادگستری خبر داد و گفت: ما متولی حفاظت از منافع عمومی هستیم نه منافع اشخاص خاص، ما متولی پاسدار از عرصه‌های منابع طبیعی هستیم نه فقط برای جمع حاضر بلکه برای نسل‌های آینده، بنابراین در صورت مشاهده هر گونه تخلف بلافاصله آن را منعکس خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری این استان با فعال کردن اکیپ‌های خود اجازه نمی‌دهد تصرف و یا بهره‌برداری غیرقانونی از جنگل‌ها و مراتع به‌ویژه در حاشیه روستا‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه با همکاری انجمن‌های محلی و مردم قطعا بیش از پیش در راستای حفاظت و صیانت منابع طبیعی اقدام خواهیم کرد، عنوان کرد: سیاستمان در مقابل مردم نیست بلکه در کنار مردم و برخورد با تخریب‌کنندگان است. با تمام توان نسبت به انجام وظیفه خود اقدام خواهیم کرد.

شریفی‌پور فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح آگاهی‌های مردم به‌ویژه روستائیان را بهترین راهکار عملی در راستای حفظ ظرفیت‌های حوزه منابع طبیعی دانست و یادآور شد: از همه خانواده‌های فهیم کردستانی انتظار می‌رود که ما را در جهت تحقق اهداف همراهی کنند تا فرهنگ حفاظت از طبیعت در جامعه نهادینه شود.

جشنواره ملی روز جنگلبان از سال ۱۳۹۶ هرساله به همت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار می‌شود. امسال نیز در استان کردستان این مراسم از ۱۲ نفر از خانواده شهدای منابع طبیعی و فعالان این حوزه تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار